به گزارش ایرنا بانوان مزبور شعارهایی در حمایت از حجاب اسلامی سر داده و پلاکاردهایی با نوشته های 'حجاب ضرورت انسانی است نه یک پدیده مذهبی' و 'حجاب یک انتخاب نیست بلکه قانون الهی است' در دست داشتند.
راهپیمایان که با فراخوان معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی این مراسم را برگزار کردند، مسیر میدان شهدا تا مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی را طی کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: بر اساس آنچه در تاریخ ذکر شده است شمار قربانیان جنایت سرکوب مردم توسط عوامل رضاخان در مسجد گوهرشاد حدود چهار هزار نفر بوده و مردم هیچگاه از محل دفن اجساد بستگان مقتول خود در این واقعه مطلع نشدند.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: اجساد کشته شدگان توسط ماموران در محلی به نام گودال خشت مالها در مکانی که هم اکنون خیابان دانش شرقی مشهد است دفن گردید.
وی با اشاره به آغاز سلطه استعماری انگلستان بر کشورهای جهان در اواسط قرن بیستم اظهار کرد: کشورهای سلطه گر غربی برای تسلط بر کشورهای جهان سوم به دنبال مدرنیزاسیون آنها برآمدند تا بتوانند از منابع انسانی و طبیعی آنان در خدمت کارتلها و سرمایه داران اروپایی و آمریکایی بهره برداری کنند.
وی گفت: در این راستا کشورهای غربی برای بی هویت نمودن ملتها به مزدورانی چون رضاخان نیاز داشتند و برنامه کشف حجاب نیز به همین منظور به اجرا درآمد.
امام جمعه مشهد لباس را مظهر و نماد فرهنگ یک ملت دانست و افزود: صرفنظر از اینکه چادر یک پوشش اسلامی برای حفظ حجاب است، لباس و نماد هویت زنان ایرانی نیز محسوب می شود بطوریکه قبل از اسلام نیز بانوان ایرانی چادر سفید بر سر می کردند.
وی اظهار کرد: رضا خان علاوه بر مخالفت با اسلام، با ایران و فرهنگ ایرانی ‌نیز دشمن بود و به نابودی هویت ایرانی و اسلامی که هر 2 به هم گره خورده بود پرداخت.
وی گفت: امروز کسانی که با تظاهر به بی حجابی در معابر ظاهر می شوند، پیاده نظام جریان استکباری هستند و کسانی که با قلم و بیان خود در حال انتشار مطالبی علیه حجاب می باشند مزدور جریان استعمار به شمار می روند.
آیت الله علم الهدی با استناد به آیه 59 سوره احزاب افزود: حجاب دستور الهی است و برای توسعه آن باید با استفاده از قلم و بیان وارد عمل شد و در عرصه اقتدار جامعه اسلامی نیز باید با هنجارشکنی و بی حجابی برخورد کرد.
وی اظهار کرد: به دنبال این نیستیم که دختران را به زور با حجاب کنیم اما می خواهیم نگذاریم بی حجابی و هنجار شکنی در جامعه رواج پیدا کند.
21 تیر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.