علیرضا حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرغداران مزبور تمهیدات پیشگیرانه در زمان قطع برق و حوادث پیش بینی نشده را فراهم نکرده و به مقوله پدافند غیر عامل توجه لازم نداشتند.
وی اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده، مرغداران موظف به تامین مولد برق اضطراری هستند تا در زمان قطع برق ناشی از طوفان، حوادث پیش بینی نشده یا قطع موقت به دلیل اوج مصرف، متضرر نشوند.
رئیس اداره برق گناباد هم گفت: قطع برق به دلیل افزایش مصرف و کمبود تولید آن به صورت موقت و نوبتی در استان خراسان رضوی و این شهرستان صورت می گیرد.
محمد بهشتی افزود: طی 2 روز گذشته برق برخی مناطق گناباد از جمله تعدادی از مرغداری های این مناطق با اطلاع رسانی عمومی قبلی حدود 2 ساعت قطع شد.
وی اظهار کرد: در قرارداد منعقد شده با مرغداران تاکید شده است که مرغداری ها برای پیشگیری از خسارت ناشی از قطع برق در زمان حوادث پیش بینی نشده باید مولد برق اضطراری داشته باشند ولی برخی از آنان توجه لازم به این امر را نداشتند و با قطع برق بخشی از مرغهای آنها تلف شد.
رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مرغداران گناباد نیز گفت: به دلیل قطع برق طی 2 روز گذشته 6 هزار قطعه مرغ مرغداریهای این شهرستان تلف شد.
حسین مقیمی افزود: در پی اعلام کتبی احتمال قطع برق از سوی اداره برق، طی نامه ای از آن اداره خواستیم با توجه به خسارت وارده به مرغداران طی یک ماه گذشته تا حد امکان از قطع برق مرغداری ها خودداری شود.
وی اظهار کرد: مرغداران در چند ماه گذشته به خاطر افزایش قیمت نهاده های دامی با مشکلات بسیار دست به گریبان بودند و نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند.
هم اکنون 87 واحد مرغداری در مجموع به ظرفیت 2 میلیون قطعه جوجه ریزی برای هر دوره پرورش در این شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.