حسن عزیزی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نیشابور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت این میزان وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان خراسانی از محل بند الف تبصره 16 قانون بودجه 1397 صورت گرفته است.
وی ادامه داد: پارسال با اجرای طرح ضربتی اعطای وام 105 هزار و 600 فقره وام ازدواج در خراسان رضوی پرداخت شد. این وامها در سال 1395 به تعداد 72 هزار و 500 فقره بود.
رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: وامها با همکاری شورای هماهنگی بانکهای استان و از مجموعه 29 بانک دولتی، نیمه دولتی و خصوصی پرداخت شد و در این میان بانک ملی بیشترین سهم را دارد و پایین ترین آمار نیز مربوط به بانکهای خصوصی است.
وی در ادامه همچنین اظهارداشت: 21 نهاد و دستگاه متولی ساماندهی برنامه های جوانان در موضوع اوقات فراغت و سایر رویدادها هستند و این برنامه ریزیها با هماهنگی ستاد جوانان مبتی بر نیازها و اقتضائات این قشر صورت می گیرد.
وی افزود: پارسال 19 و امسال چهار سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان مجوزهای لازم را در خراسان رضوی اخذ کرده اند. هم اینک 35 سمن جوانان در این استان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و عقیدتی در جهت توسعه نشاط اجتماعی و مهار آسیبها فعال هستند.
عزیزی ادامه داد: در افق 1400 افزایش تعداد سازمانهای مردم نهاد به 325 مورد هدفگذاری شده و در حوزه کیفی سازی نیز برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی توانمندسازی، حمایت از طرحها، اعزام به شبکه های تخصصی برون استانی و شرکت در مجامع ملی در دستور کار قرار دارد.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.