به گزارش ایرنا هادی ایزدی شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن افزود: از مجموع 30 میلیارد ریال نیز که طی سه سال گذشته برای توسعه زیرساختهای صنعتی و معدنی گناباد هزینه شد، چهار میلیارد ریال مربوط به سه ماه امسال است.
وی اظهار کرد: 25 طرح با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریال در گناباد در حال اجراست که با راه اندازی آنها برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی گفت: هشت مجوز نیز با سرمایه گذاری یک میلیارد و 820 میلیون ریال و اشتغال 209 نفر در سه ماه امسال صادر شد.
ایزدی افزود: 38 طرح نیمه تمام روستایی برای اشتغال فراگیر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد در حال بررسی است.
وی اظهار کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید 12 طرح توسعه صنعتی و معدنی در سه سال گذشته در گناباد اجرا شده و میزان ذخائر معدنی این شهرستان نیز از 26 به 33 میلیون تن افزایش یافته است.
وی گفت: میزان سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعتی و معدنی این شهرستان در سال گذشته با افزایش 313 درصدی نسبت به سال قبل از آن به 2 هزار و 487 میلیارد ریال رسید و 510 نفر فرصت شغلی در واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی گناباد ایجاد شد که این میزان نیز در مقایسه با سال قبل از آن 62 درصد افزایش داشت.
ایزدی افزود: 6 هزار و 437 تن کالای صنعتی به ارزش 2 میلیون و 870 هزار دلار در این مدت از این شهرستان به 17 کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 17 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: پارسال در بررسی های اکتشافی 14 منطقه امیدبخش برای کشف عناصر پایه، گرانبها و راهبردی معدنی در شهرستان گناباد شناسایی شد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با وجود ظرفیتها و زیرساخت های صنعتی و معدنی گناباد سهم این شهرستان در سرمایه گذاری صنعتی و معدنی خراسان رضوی کمتر از 2 دهم درصد است.
حمید بنایی افزود: از مجموع 180 هزار اشتغال بخش صنعت و معدن در خراسان رضوی، هشت هزار نفر در گناباد است که باید با توسعه بسترهای جذب سرمایه گذاری این تعداد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه برخی قوانین مشکلاتی در بخش صنعت و معدن ایجاد کرده است، کاهش این تنگناها را مستلزم تعامل دستگاههای اجرایی مختلف و استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود دانست.
هم اکنون 172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و 2 برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.