حسین صادق روز شنبه در آیین آغاز اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوهای جهادی با 2 هدف ترویج فرهنگ کار و تلاش و روحیه جهادی و محرومیت زدایی در 13 روستای محروم دهستان رقیچه از توابع کدکن تربت حیدریه از امروز تا پایان شهریورماه شرکت می کنند.
وی گفت: نخستین هدف این اردوها ترویج و نهادینه کردن گفتمان اتقلاب اسلامی و فرهنگ کار و تلاش جهادی است تا بتوان همچون دوران دفاع مقدس که با همین فرهنگ و روحیه بر دشمن فایق شدیم، در عرصه خدمت رسانی نیز همینگونه عمل کنیم.
صادق از محرومیت زدایی به عنوان دومین هدف این اردوها یاد کرد و افزود: اردوهای جهادی بسیج سازندگی با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم دنبال می شود که اولویت اصلی آن احداث، مرمت و بهسازی منازل محرومان و نیز عرصه های عام المنفعه که برای عموم مردم قابل استفاده باشد، برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال گروه های جهادی با 2 عنوان گروه های جهادی مستقر و معین در مناطق محروم حضور دارند، اظهار داشت: گروه های جهادی مستقر از همان منطقه و از همان روستاها به مردم خدمت رسانی می کنند و به لحاظ اینکه در طول سال در آنجا زندگی می کنند، می تواند تداوم هم داشته باشد.
صادق به چگونگی انتخاب منطقه هدف اشاره کرد و افزود: این منطقه بر اساس شاخصه های وزارت کشور و با همکاری سپاه پاسداران و نیز بر اساس میزان محرومیت مناطق انتخاب می شود که با توجه به این شاخصه ها دهستان رقیچه کدکن با 13 روستای اطرافش (بخش شکسته سیاه کدکن) انتخاب و گروه ها به این منطقه اعزام می شوند.
وی افزود: امسال 24 گروه جهادی متشکل از 1667 نفر از گروه های محلات، دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگیان، بسیج جامعه پزشکی، مهندسین و متخصصان در اردوهای یک، سه، هفت و 10 روزه به مناطق محروم اعزام می شوند که بر این اساس گروه های جهادی بسیج دانشجویی شهریورماه در روستای شعبه از توابع شهرستان رشتخوار مستقر خواهند شد.
صادق همچنین به مزیت های اردوهای جهادی اشاره و اظهار داشت: این اردوها علاوه بر تبیین و نهادینه کردن گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف و فرهنگ کار و تلاش و روحیه جهادی در بین احاد مردم بخشی از محرومیت را از چهره های مناطق روستایی را می زداید.
همه ساله در تربت حیدریه بین 18 تا 20 گروه اعم از دانشجویی، دانش آموزی، جامعه زنان، پزشکی و محلات در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند.شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.