سید مهدی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان کل سرمایه گذاری خارجی مصوب شده در این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید، 108 طرح به مبلغ 924 میلیون دلار است که از این مبلغ 213 میلیون دلار وارد استان شده است.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی در سال گذشته با 35 طرح از نظر تعداد طرحهای سرمایه گذاری خارجی رتبه اول کشور و با 587 میلیون دلار از نظر مبلغ طرح های سرمایه گذاری خارجی رتبه ششم کشور را کسب کرد.
وی گفت: در سه ماه نخست سالجاری نیز میزان سرمایه گذاری خارجی انجام شده در این استان با تعداد 9 طرح بالغ بر 107 میلیون دلار می باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با پنج طرح و 5.5 میلیون دلار، رشد قابل توجهی داشته است.
رمضانی افزود: بیشترین سرمایه گذاری خارجی مصوب شده امسال از نظر تعداد طرح در حوزه انرژی نیروگاههای بادی و خورشیدی و حوزه خدمات گردشگری و احداث هتل بوده است اما از نظر رقم سرمایه گذاری به طرح های حوزه انرژی به ویژه تولید برق اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد حوزه های صنعت و کشاورزی در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی گفت: کشورهای آلمان و افغانستان از نظر تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی در استان هرکدام با چهار طرح به طور مشترک رتبه نخست را طی سه ماه نخست سالجاری دارا می باشند.
رمضانی ادامه داد: در این میان از نظر رقم سرمایه گذاری مصوب، کشور آلمان با سرمایه گذاری 100 میلیون دلار رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از سرمایه گذاری خارجی انجام شده در استان بر اساس آورده شرکتهای خارجی است و در سه ماه نخست سال جاری نیز 112شرکت با مالکیت 100 درصد فعالیت اقتصادی خارجی در زمینه هایی از قبیل احداث کارخانه و هتل، خرید ملک، صادرات کالا، احداث رستوران، شرکت حمل و نقل بین المللی، ساخت و ساز و سپرده گذاری در بانک ها در استان به ثبت رسیده است، برآورد می شود 33.6 میلیون دلار نیز از این طریق وارد استان شده باشد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.