یحیی قاینی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گسترش جریانهای گرم جنوبی در اغلب نقاط کشور از جمله خراسان رضوی گرمای هوا در طول هفته جاری و هفته آینده در این استان حاکم است.
وی ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیر خراسان رضوی به بالاتر از 45 درجه سلسیوس و در هفته آتی تا 48 درجه می رسد.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین گفت: بیشینه دمای هوای مشهد در طول هفته جاری تا 40 درجه سلسیوس و برای هفته آینده تا 42 درجه افزایش خواهد یافت. بیشینه دمای هوای این شهر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری 39 درجه پیش بینی شده است.
وی افزود: بر پایه این پیش بینیها طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش سرعت و شدت وزش باد در سطح خراسان رضوی خواهیم بود که به ویژه روز دوشنبه وزش باد در پاره ای نقاط گاهی شدید و همراه با گردو خاک پیش بینی می شود.
فریمان با کمینه دمای 16 درجه و سرخس با بیشینه دمای 43 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول 24 ساعت گذشته بوده اند. بیشترین شدت وزش باد نیز طی این مدت از تایباد با سرعت 50 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.