محمد هادی ضیایی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکار ارائه دهنده خدمات در این خط مسافربری به دلیل مطالبات از راه آهن و محدودیتهایی که برای سرویس دهی به لوکوموتیوهای بخش مسافربری آن ایجاد شده بود از ادامه فعالیت در این مسیر صرف نظر کرده بود.
وی اظهار کرد: پیمانکار مزبور قطعات مورد نیاز برای راه اندازی لوکوموتیوهای مسافربری در این بخش را وارد کرده بود اما به دلیل مشکلات مالی این قطعات در گمرک مانده بود که با مساعدت راه آهن جمهوری اسلامی قطعات یاد شده ترخیص و لوکوموتیوهای مورد نظر به چرخه فعالیت بازگشت.
وی با بیان اینکه استفاده کنندگان از این قطار، اغلب اقشار کم درآمد و ساکنان حاشیه ریل راه آهن می باشند گفت: با پیگیری فرمانداران و نمایندگان شهرستانهای واقع در مسیر و مساعدت راه آهن جمهوری اسلامی روزانه یک قطار در این مسیر راه اندازی شد.
ضیایی مهر افزود: این قطار با سه واگن لوکس 2 طبقه مجهز به سامانه های تهویه مناسب، با ظرفیت 324 مسافر هر روز ساعت 17 و 50 دقیقه از مشهد به مقصد آزادور حرکت می کند و روز بعد ساعت هشت و پنج دقیقه به مشهد باز می گردد.
وی اظهار کرد: قطار مزبور در مسیر شهرستانهای مشهد، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین و جغتای با بلیت 151 هزار ریالی به مسافران و زائران بارگاه منور رضوی خدمات می دهد.
نیمه نخست پارسال حدود 115 هزار مسافر در مسیر مشهد - آزادور و بالعکس جابه جا شدند.
12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور معادل هزار و 500 کیلومتر در خراسان رضوی قرار دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.