انوشیروان محسنی بندپی عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری مجموعه نگهداری از کودکان بی سرپرست پسر در مشهد افزود: 16 هزار نفر از این کودکان در خانواده های زیرپوشش و 10 هزار نفر در مراکز شبه خانواده از جمله همین مرکز افتتاح شده نگهداری می شوند.
وی ادامه داد: یکی از راهبردهای سازمان بهزیستی این است که کارها را بیشتر به مردم واگذار کند و تصدیهای خود را کمتر کرده و از ظرفیتهای مردمی در امور اجتماعی استفاده کند.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: همه مراکز نگهداری از کودکان در سطح کشور به جز شیرخوارگاهها که یک تصدی حاکمیتی است توسط مردم و نهادهای خیریه اداره می شوند.
وی در ادامه همچنین اظهار داشت: قانون سازمان بهزیستی را مکلف کرده بود تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر زیر پوشش اورژانس اجتماعی قرار گیرند که در خراسان رضوی این مهم محقق شده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مرکز نگهداری کودکان شکوه مهر مصداق مردمی کردن کارها و امور است. دولت با توجه به محدودیتهایی که دارد نمی تواند این سطح از خدمات را بدهد اما اگر به مردم اعتماد کنند می توانند کارهای بزرگ مثل این اقدام را انجام دهند.
سید امیرحسین قاضی زاده افزود: لایحه ای برای حمایت از کودکان و نوجوانان در دستور کار مجلس قرار گرفته و امید است به زودی به تصویب برسد. با تصویب این لایحه مشکلاتی که امروز در جامعه در خصوص کودکان رسانه ای می شود رسیدگی خواهد شد.
مجموعه خانه های شکوه مهر یک و دو که به ترتیب میزبان 36 پسر بی سرپرست زیر 12 سال و زیر 18 سال هستند در زمینی به مساحت هزار و 200 مترمربع و ساختمانی با زیربنای هزار و 100 مترمربع و 70 میلیارد ریال هزینه توسط افراد نیکوکار ساخته شده است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.