علیرضا رشیدیان، پنجشنبه در جریان بازدید از کتابخانه مرکزی مشهد افزود: شرایطی که آمریکایی ها ایجاد کرده اند آزمونی برای ملت ایران است که باید با همدلی، اتحاد، مدارا و تحمل این مرحله را پشت سر بگذاریم.
وی بیان کرد: مسلما دشمن در راستای شیطنت خود تلاش می کند اما ملت با درک این شیطنت ها با همدلی و مدارای بیشتر کار را پیش خواهد برد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات برخی افراد دانسته یا ندانسته حرفهایی می زنند که زیبنده مردم ما به خصوص اهالی فرهیخته این مرز و بوم نیست که نمونه آنرا در قضیه کم آبی خوزستان شاهد بودیم.
رشیدیان ادامه داد: به دلیل وجود مشکل در حوزه آب خوزستان مدتها روی طرح خط انتقال آب کار شده و پروژه در حال اجرا بود اما با توجه به کاهش بارندگی ها، گرمی هوا، شوری و کیفیت پایین آب مردم شرایط سختی را سپری می کردند.
رشیدیان خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهوری در روند اجرایی این طرح تسریع صورت گرفت و اطلاع رسانی شد که این طرح 15 روز آینده بهره برداری می شود و حال آنکه این اطلاع رسانی باید قبل از بروز این تنش ها صورت می گرفت.
استاندار خراسان رضوی افزود: پس از این اطلاع رسانی برخی چنین برداشت کردند که پروژه پس از بروز تنش ها آغاز شده، در حالی که همه می دانند برای اجرای پروژه بزرگی چون انتقال آب باید طرح تهیه و مصوبه های لازم دریافت شود، پروژه به مناقصه گذاشته و پیمانکار مشخص شود، تملک زمین و سایر اقدامات انجام شود که این مراحل در 15 روز قابل انجام نیست.
رشیدیان افزود: اعتراض حق مردم است و البته همیشه کسانی هستند که از این اعتراضات سوء استفاده می کنند، ملت ایران همیشه هوشیار و بیدار بوده اما برخی آقایان به دلیل بی اطلاعی از مباحث فنی، می خواهند به هر جهت اظهار نظر کنند.
وی گفت: این موضع گیری ها توپ را به زمین دشمن انداختن و به نفع دشمن عمل کردن است لذا باید در موضع گیری ها و اظهار نظرها مراقبت لازم را داشته باشیم.

*پروژه کتابخانه مرکزی در یک قدمی بهره برداری
استاندار خراسان رضوی در خصوص پروژه کتابخانه مرکزی مشهد گفت: بخشی از این پروژه امسال در هفته دولت بهره برداری می شود و در دهه فجر شاهد بهره برداری کامل پروژه خواهیم بود.
رشیدیان با تاکید بر اینکه بهره برداری از این پروژه نباید به سال آینده بکشد، افزود: در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری به استان موضوع تکمیل این پروژه و تامین اعتبارات آن از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با مسئولان دولت بویژه رئیس دفتر ریاست جمهوری مطرح و پیگیری شد.
وی با بیان اینکه اکنون پیشرفت پروژه 50 میلیارد ریال جلوتر از اعتبارات تخصیصی است، افزود: این پروژه حدود 23 سال است که به طول انجامیده و اگر از روش های دیگری برای تامین اعتبار پروژه چون اوراق تصفیه استفاده می شد، این پروژه معطل نمی ماند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آغاز تزریق اعتبارات به این پروزه از سال 93، تصریح کرد: بین اعتبارات اعطایی و عملیات اجرایی در پروژه نسبت مناسبی وجود نداشت.
رشیدیان افزود: برای شهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که دارای سابقه تاریخی و فرهنگی کهن است تکمیل این پروژه و تسریع در بهره برداری از آن ضرورت دارد.
وی ادامه داد: خراسان در کنار همه ظرفیت ها و توانمندی ها، در حوزه ساخت و ساز نیز با وجود 40 هزار مهندس از توان ساخت بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت
نه تنها برای استان و کشور، که در دیگر کشورها می توان بهره گرفت.
وی با تبریک روز اهل قلم به نویسندگان، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و ادب افزود: امید است به زودی با بهره برداری از کتابخانه مرکزی مشهد، در این مرکز از فرآورده های ذهنی و توانمندی های تجربی اهل قلم استفاده شود.

*هیچ شهر و روستای استان نباید بدون کتابخانه باشد
رشیدیان تاکید کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی باید با قوت در استان پیگیری شود، هیچ شهر و روستای فاقد کتابخانه نباید در این استان وجود داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: آمیخته کردن جوانان به مقوله کتاب و کتابخوانی از معیارهای توسعه یافتگی است، معیار توسعه یافتگی یک ملت به میزان مطالعه آن وابسته است.
وی تاکید کرد: برای مردمی که زندگی شان به کتابخوانی آمیخته باشد، آدمهای بی فرهنگ نظیر ترامپ و رژیم های بی فرهنگ نظیر رژیم صهیونیستی نمی توانند تهدید باشند.
وی گفت: ملت بافرهنگ ایران در طول تاریخ ثابت کرده اند که می توانند در مقابل تمام توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و پابرجا بمانند.
وی ادامه داد: تمام تلاش دولت و شخص رئیس جمهوری دفاع از منافع و حقوق ملت ایران با حفظ کرامت و عزت در بهترین شرایط است.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پیروزی و موفقیت ملت ایران و نظام به دلیل اعتماد و همراهی مردم است، امیدواریم این اتحاد و همدلی بین ملت و نظام برای حل معضلات و مشکلات همچنان ادامه داشته باشد.
عملیات ساخت پروژه کتابخانه مرکزی مشهد سال 1374 آغاز شد و این پروژه هم اینک حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی 202 باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل دارد.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.