حسن مدرس مقدم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ٩٧ متن و طرح نمایشی از سوی هنرمندان عرصه نمایش استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان به این جشنواره منطقه ای ارائه شده بود.
وی ادامه داد: در این چارچوب 55 متن انتخاب و پس از بازبینی توسط هیات داوران هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق به مدت سه روز در نهایت هفت اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: بر این اساس نمایش 'قشمار' به نویسندگی و کارگردانی ابولقاسم یزدانی از بجنورد، نمایش 'همه مرد منتظر' به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل بایگی و نمایش 'گزارش یک اقلیت زنانه' نوشته احسان روحی و کارگردانی پرستش سلطانی از مشهد، نمایش 'هفت سین سال6٣ ' به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی محمدیحیی آبادی از اسفراین، نمایش 'اینجا آدمها ' نوشته نظیربرهان زهی و کارگردانی نصیربرهان زهی از ایرانشهر، نمایش 'افسانه ' به نویسندگی سید صادق فاضلی و کارگردانی جواد فانی از کاشمر و نمایش 'تست نهایی' به نویسندگی محمدرضا امیرخانی وکارگردانی محمد قائمی از یزد به هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق راه یافتند.
در چارچوب مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای میثاق(ترشیز) طی روزهای ٢0 تا ٢4 تیر ماه جاری در شهرهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در جنوب خراسان رضوی هفت اثر منتخب به جز اجراهای ویژه برای هیات داوران به صورت عمومی اکران می شوند.
نخستین دوره جشنواره تئاتر میثاق به صورت محلی در کاشمر برگزار شد و در سالهای بعد بخاطر استقبال گروههای هنری دیگر شهرستانهای خراسان رضوی شکل استانی گرفت. پویایی این جشنواره سبب شد تا هفتمین دوره آن برای نخستین بار به ‌صورت منطقه‌ ای با حضور گروههای نمایشی از پنج استان شرق کشور برگزار ‌شود.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.