قاسمعلی خدابنده، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کمبود نیروی انسانی را از معضلات مهم استان برشمرد و افزود: امسال 5200 نفر از همکاران فرهنگی استان بازنشسته می شوند که تلاش داریم یکهزار نفر را با استمرار خدمت در آموزش و پرورش نگه داریم.
وی گفت: پارسال 124 هزار ساعت در هفته اضافه کار و حق التدریس معادل پنج هزار نفر نیرو در استان ثبت شد و از طرفی با استقرار پایه 12 یک پایه به تحصیل دانش آموزان فنی، حرفه ای و کارودانش افزوده می شود که در این بخش نیز 3800 نفر نیاز جدید ایجاد می شود.
وی افزود: در صورتی که هزار نیروی بازنشسته با استمرار خدمت موافقت کنند استان با 12 هزار و 800 نفر کمبود و در غیر این صورت 13 هزار و 800 نیروی انسانی مواجه خواهد بود.
وی در خصوص ورودی نیروی انسانی گفت: حدود 1800 نفر از طریق آزمون و حدود هزار نفر نیز با دانش آموختگی از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده وارد ساختار آموزش و پرورش می شوند.
وی افزود: در این صورت کمبود قطعی معلم در سال آینده برای خراسان رضوی 11 هزار نفر معادل 250 هزار ساعت حق التدریس است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای جبران کمبود این تعداد نیروی انسانی، گفت: تلاش داریم بخشی از این کمبود را با استمرار خدمت همکاران، به کارگیری نیروهای شاغل به عنوان اضافه کار و حق التدریس، استفاده از بازنشستگان استان، حق التدریس آزاد، خرید خدمت آموزشی و بخشی نیز با برون سپاری و انعقاد قرارداد با شرکت ها، موسسات و سازمانها در حوزه آموزش فنی تامین کنیم.
استان خراسان رضوی حدود 9 درصد دانش آموزان و حدود هشت درصد معلمان کشور را دارد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.