به گزارش ایرنا مجتبی مزروعی، چهارشنبه در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در محل نمایشگاه دائمی بین المللی مشهد افزود: تا کنون برنامه های متعددی برای توسعه بخش بازرگانی کشاورزی انجام شده و امسال نیز تمرکز این سازمان بر ارتقای بازرگانی حوزه دامپروری و دامداری قرار گرفته است.
وی بیان کرد: مهمترین وظایف تشکل های بخش کشاورزی خرید محصولات و عرضه آن در بازار داخلی و خارجی است که امسال برخی از تشکل ها موظف به انجام این امور شده اند.
وی با بیان اینکه برخی نهاده های دامی بیش از قیمت تعیین شده به فروش می رسد، افزود: قیمت نهاده های دامی با ارز 3800 تومانی محاسبه شده و فروش نهاده ها به غیر از قیمت مورد نظر، خلاف قانون است و با متخلفان برخورد می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور مشهد رویکردی تخصصی به حوزه دام و دامپروری دارد و این می تواند راهی برای پیاده سازی برنامه های توسعه بازرگانی باشد.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی، در بحث بازرگانی داخلی و خارجی نیز موثر است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نخستین همایش علمی مربوط به واحدهای خوراک دام و طیور کشور نیز همزمان با چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور مشهد برگزار می شود.
احمد شریعتی افزود: خراسان رضوی 10 درصد از ظرفیت تولید محصولات دامی و 10 درصد از جمعیت دامی کشور را دارد و هیچ مشکلی در تولید گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ ندارد و حتی به صورت مازاد نیز تولید و به خارج از استان ارسال می کند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به وجود 15 میلیون واحد دامی در این استان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برگزاری نمایشگاه دام و طیور مشهد می تواند به افزایش تبادلات داخلی و خارجی در این بخش کمک کند.
وی اضافه کرد: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور مشهد با هدف انتقال و مبادله دانش و فناوری بین فعالان صنعت دام و طیور ایران و دیگر کشورها برگزار می شود.
شریعتی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای دیدار و ملاقات با طیف وسیع مدیران انجمن ها و اتحادیه ها، مقامات و مسئولان ارشد دولتی، کارشناسان، سرمایه گذاران، پرورش دهندگان دام و طیور، توزیع کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات صنعتی، صنایع غذایی، شرکت های دارویی و واکسن از داخل و خارج از ایران است.
این نمایشگاه از 20 تا 23 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر می شود.
5132/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.