علیرضا شناسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان چهار میلیارد ریال برای مرمت و استحکام بخشی قنات جهانی قصبه و بقیه برای سایر آثار تاریخی گناباد هزینه می شود.
وی اظهار کرد: در این راستا مرمت و استحکام بخشی حسینیه و مسجد جامع تاریخی، مسجد کمالی و کاروانسرای قوژد، بازسازی برج روستای هدف گردشگری ریاب و ساماندهی بوستان گردشگری و ایجاد سفره خانه سنتی شهر بیدخت این شهرستان به پیمانکار واگذار شده است.
وی گفت: 60 اثر تاریخی گناباد نیازمند استحام بخشی اضطراری هستند که باید با تامین اعتبار مرمت آنها آغاز شود.
شناسایی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری مناطق روستایی گناباد افزود: امسال 10 میلیارد ریال برای توسعه زیرساختها و حمایت از سرمایه گذاران در این بخش در نظر گرفته شده که این تسهیلات با کارمزد 6 درصد به متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه صنایع دستی و گردشگری روستاها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: پنج میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در یک سال گذشته به هنرمندان صنایع دستی گناباد در بخشهای سفال گری، پارچه بافی، صنایع چوبی و میناکاری پرداخت شد.
مسئول پایگاه قنات قصبه گناباد هم گفت: امسال چهار میلیارد ریال برای استحکام بخشی این قنات شامل ورودی تونل شماره 2 و فضای پیرامونی آن اختصاص یافت.
رسول صنوبری افزود: لایروبی و آواربرداری بخشهایی از قنات قصبه گناباد با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و گروه باستان شناسی مجتمع آموزش عالی این شهرستان در دست اقدام است.
شهرستان گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 145 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران در گناباد برای بازدید علاقه مندان دایر است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.