مهدی مصطفوی روز چهارشنبه در 'همایش علمی تمدن اسلامی، نقش و رسالت علمای افغانستان در مشهد افزود: 11 هزار مرکز مطالعاتی فعال در جهان وجود دارند که چهار هزار مرکز آن در آمریکا مستقرند. 10 درصد این مراکز در زمینه مطالعات اجتماعی و سیاسی فعالیت می‌کنند که قریب به اتفاق آنها در دست صهیونیستها است.
وی ادامه داد: 40 درصد ثروت دنیا در دست هشت نفر است که هفت نفر آنها صهیونیست هستند. روی کار آمدن ترامپ هم قدرت صهیونیستها را در آمریکا بیشتر نشان داد. هم اکنون حلقه نخست دولت آمریکا را صهیونیستها تشکیل می‌دهند که تمام ارکان اصلی آن کشور در دست آنها است بنابراین دفاع آمریکا از رژیم صهیونیستی جای تعجب ندارد.
قائم مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر آمریکا تلاش می ‌کند اتحاد و ائتلافی را علیه حکومت سوریه تشکیل دهد بخاطر تامین امنیت رژیم صهیونیستی است. سوریه حلقه اتصال مهم لبنان و فلسطین به جبهه مقاومت می باشد و دشمنان نمی ‌خواهند این حلقه وجود داشته باشد.
وی افزود: امروز آمریکا و اروپا کاملا متاثر از تفکرات صهیونیسم علیه جهان اسلام عمل می کنند و ما باید نقشه های آنها را خوب بشناسیم و بشناسانیم و اتحاد با امت اسلامی برای مقابله با نقشه های دشمن را مستحکمتر نماییم.
مصطفوی ادامه داد: همواره دفاع از امت، مقاومت اسلامی و حقوق مسلمانان جزو سیاستهای ثابت جمهوری اسلامی ایران است و فرقی نمی‌کند که در بوسنی، فلسطین یا دیگر کشورهای اسلامی باشد. برای ایران عزت امت اسلامی دارای اهمیت است.
وی گفت: مقابله با گروههای افراطی هم برای ما اهمیت دارد. فرق نمی کند که مقابله با تکفیریها در فلسطین، بوسنی، سوریه و افغانستان باشد. هیچ حمایتی از تکفیریها را مشروع نمی‌ دانیم.
مشاور فرهنگی رئیس جمهور افغانستان هم در این همایش گفت: تمدن اسلامی شامل کشورهای بسیاری می ‌شود و منحصر به یک کشور نیست. دیگر تمدنها نیز همینطور هستند هر تمدنی در کشورهای متعددی واقع شده است.
محمدعزیز بختیاری افزود: رابطه بین تمدنها مثل رابطه جوامع و زبانها کنار همدیگر است که همیشه با هم ارتباط دارند و این ارتباط همیشه منفی نیست. مهم این است که در تعامل بین فرهنگها فرهنگ مسلمانان فعال باشد و عناصری را که از سایر فرهنگها می گیریم با نظام اجتماعی و فرهنگی خود سازگار نموده و از عناصر مفید آنها استفاده کنیم.
همایش علمی تمدن اسلامی، نقش و رسالت علمای افغانستان دیروز در مشهد آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.