استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان گزارش داد: بر این اساس فقط کمتر از 10 درصد مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اجرایی نشده اند.
وی ادامه داد: شورای گفت و گو به دلیل برگزاری منظم نشستها و تشکیل 12 نشست، 49 دستور کار و 97 مصوبه طی پارسال، در سطح کشور جایگاه نخست را دارد.
استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: شورای گفت و گو در این استان با توجه به ظرفیت بالا توانسته در این مدت در سطح ملی نقش آفرینی کرده و منشا اثر باشد بگونه ای که با جمع آوری قوانین مخل تولید و ارسال آن به مرکز زمینه بهبود فضای کسب و کار را فراهم کرد.
وی عمده موارد ارسالی به شورای گفت و گو را در حوزه مسائل مالی، مالیات و بیمه تسهیلات ذکر و بیان کرد: این موارد در کمیته های تخصصی شورا با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی و شرکت ذینفعان بررسی و برای تصمیم گیری نهایی به صحن اصلی ارائه می شود.
رشیدیان افزود: با تشکیل شوراها و کارگروههای تخصصی مانند شورای کشاورزی، معدن، اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیتها شناسایی و زمینه کشف اشکالات فراهم شده و متناسب با اختیارات و نیازها برای حل آنها در استان تصمیم گیری و برخی نیز به تهران ارسال می شود.
وی تفویض اختیارات به استانها را یکی از برکات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی توصیف و بیان کرد: با تحقق این مهم شاهد شتاب، دقت و شفافیت بیشتر در تصمیم گیریها هستیم که منجر به رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار شده است. راه اندازی کلینیک صنعت و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی از دیگر مواردی است که توانسته به رونق تولید و اشتغال در خراسان رضوی کمک قابل توجهی داشته باشد. طی دو سال اخیر 240 مورد مشکل واحدهای تولیدی به این کلینیک ارسال و رفع شد.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.