علی دانشوری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نامطلوب بودن کیفیت آب در سالهای گذشته به یکی از مشکلات و دغدغه های مردم و مسئولان بجستان و شهر یونسی تبدیل شده بود که امسال با اجرای 2 طرح تامین آب شرب این مشکل کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه آب شرب بجستان هم اکنون از طریق خط انتقال 40 کیلومتری از دشت منصوری تامین می شود افزود: برای بهبود کیفیت آب، حفر چاه در دشت حصارک با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شده و بر اساس قرارداد با پیمانکار بعد از اتمام این طرح در آینده نزدیک 50 لیتر آب در ثانیه تامین و در اختیار مشترکان گذاشته می شود.
وی اظهار کرد: همچنین برای تامین آب شرب بهداشتی شهر یونسی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تخصیص یافته و مناطق حفر چاه شناسایی شده است که قرارداد آن هفته آینده با مجری طرح منعقد می شود و با تکمیل آن 25 تا 30 لیتر آب در ثانیه در اختیار مردم این منطقه قرار می گیرد.
دانشوری گفت: مشکلی برای تامین آب شرب بجستان وجود ندارد و این آب از طریق 18 جایگاه برداشت تامین و در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی افزود: 400 خانوار ساکن شهرک فرهنگیان بجستان به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه با مشکلاتی از نظر چاه جاذب فاضلاب روبرو بودند و چاههای موجود جوابگوی نیاز آنان نبود لذا برای کاهش این مشکل طرح فاضلاب این شهرک با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی اظهار کرد: خشکسالی سالهای گذشته موجب کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی و پیشروی جبهه آب شور به سوی منابع آب شیرین این شهرستان شده است.
هم اکنون 18 هزار نفر در قالب هفت هزار و 500 مشترک زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب شهری بجستان هستند.
شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.