به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی ستاد خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه افزود: مردم و مسوولان این شهرستان باید در بجا آوردن آیین میزبانی به گونه ای رفتار کنند که زمینه افزایش ماندگاری گردشگران را در این شهرستان فراهم آورند.
وی گفت: نباید با این فرض برنامه ریزی کنیم که چون مقصد نهایی غالب گردشگران مشهد است، پس بیش از چند ساعت در تربت حیدریه اقامت ندارند و از این روی نباید برای همین چند ساعت اقامت، خود را به مخاطره بیاندازیم.
موهبتی افزود: اتفاقا قاعده سود و زیان اقتصادی در صنعت گردشگری به ما حکم می کند، باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که اگر قصد اولیه گردشگران اقامت چند ساعته در تربت حیدریه است، شرایط را برایشان آنقدر جذاب کنیم، که تبدیل به اقامت چند روزه شود.
رییس ستاد سفر شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: بر این اساس پلیس و به خصوص در مبادی ورودی شهر باید رفتاری را پیشه خود سازد که راننده اگر تخلف کوچکی هم داشته، از کرده خود پشیمان شده و اظهار ندامت کند.
مسوول ایمنی راه های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تربت حیدریه نیز گفت: به تازگی صد متر کابل برق در منطقه گردنه سبز به سرقت رفته که ارزش ریالی آن 60 میلیون ریال برآورد می شود.
محمدرضا مرادیان افزود: این اقدام که معمولا توسط افراد معتاد انجام می شود موجب شده کیلومتر 13 جاده تربت حیدریه به سمت مشهد شب ها با تاریکی مواجه شود.
مسوول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر نیز گفت: اداره آموزش و پرورش این شهرستان اکنون 6 سویت به همراه 2 باب مدرسه به استعداد 13 کلاس را مهیای میزبانی از گردشگران کرده است.
علی اکبر فهیمی با بیان اینکه ظرف 20 روز اخیر بین 2 تا سه خانوار اقامت شبانه در تربت حیدریه داشته اند، افزود: ظرفیت این اماکن 120 نفر است اما در صورت نیاز می توان امکانات بیشتری را نیز مهیا کرد.
به ابتکار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جلسات با محوریت این اداره و از جمله ستاد خدمات سفر در اماکن تاریخی برگزار می شود و جلسه امروز نیز در خانه صنایع دستی تربت حیدریه که یک مکان تاریخی با نزدیک به صد سال قدمت است، برگزار شد.
اکنون سه واحد مهمانپذیر با 100 تخت در این شهر وجود دارد و پنج باب دفتر مسافرتی نیز در این شهرستان فعال است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.