حمیدرضا نوری، یکشنبه در دیدار با فرماندار سبزوار افزود: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم کلزا 26 هزار و 480 ریال تعیین شده که مبلغ آن به صورت کامل به کشاورزان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری 9 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.
نوری با اشاره به اینکه در بحث خرید تضمینی گندم، اولویت با خرید محصول باکیفیت است، افزود: 47 مرکز خرید گندم در سطح استان خراسان رضوی فعال شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تاکنون 220 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خریداری شده و هم اینک گندم مورد نیاز برای 6 ماه استان ذخیره سازی شده است.
وی با اشاره به تداوم طرح خرید تضمینی گندم تا اواخر تابستان افزود: با پیش بینی خرید تا 320 هزار تن، میزان ذخیره سازی گندم استان به هشت ماه افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تا 29 خرداد امسال 50 درصد مطالبات کشاورزان به حساب آنها واریز شده و اعتبار لازم برای پرداخت مابقی پول به کشاورزان و همچنین تداوم خرید تضمینی تامین شده است.
نوری اظهار داشت: 22 کارخانه آرد و سیلوی بخش دولتی و خصوصی و 27 مرکز و انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید در خراسان رضوی به کشاورزان خدمات ارائه می دهند.
فرماندار سبزوار نیز گفت: در سال زراعی جاری 21 هزار و 760 تن گندم از 6 هزار و 800هکتار گندمزار این شهرستان برداشت شده که با وجود خشکسالی میزان تولید نسبت به سال قبل کاهشی نداشته است.
احمد برادران افزود: برای حمایت از کشاورزان، خرید تضمینی گندم در این شهرستان آغاز شده و تاکنون 2 هزار و 176 تن گندم تحویل سیلوها شده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.