احمد دیناری، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال، حمایت و تشویق سرمایه گذاری خرد و کلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی در شهرستان ها و نیز تلاش برای آبادانی روستا و مهاجرت معکوس، این میزان تسهیلات به سرمایه گذاران عرصه های گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی پرداخت شده است.
وی گفت: این میزان تسهیلات به 40 طرح با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 130 نفر پرداخت شده است.
وی بیان کرد: دوره زمانی استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی حداکثر 2 سال با حداکثر یک سال دوره تنفس و دوره فروش اقساطی حداکثر 6 ساله است که برای ایجاد و توسعه پروژه های بخش خصوصی در حوزه های گردشگری روستایی و عشایری در جهت افزایش اشتغال زایی پرداخت شده است.
دیناری گفت: یکی از راههای تمرکززدایی از مرکز استان و مهاجرت معکوس مردم از شهرهای بزرگ به سمت مناطق دارای قابلیت های گردشگری و توزیع مناسب سفر و سرمایه گذاری های وابسته به آن در استان خراسان رضوی، حمایت از کسب و کارهای خرد و کلان مرتبط و جاذب در مناطق روستایی و عشایری است.
وی ادامه داد: بنا داریم امسال با قدرت و حمایت مضاعف در این خصوص از مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط، بانک های عامل، دهیاریها، شوراهای اسلامی روستاها و جوامع محلی و میزبان نهایت بهره را ببریم.
دیناری گفت: هم اکنون 80 طرح این بخش در بانک های عامل استان در دست بررسی هستند.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.