محمد حاجیان شهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار ایستگاه آتش نشانی در شهر مشهد تا ابتدای سال 1396 طبق قراردادی پنج ساله به بخش خصوصی واگذار شده بود.
وی ادامه داد: پس از پایان قرارداد این ایستگاهها، شورای چهارم شهر مشهد دوباره قرارداد را برای مدت چهار ماه تمدید کرد اما با شروع فعالیت دوره پنجم شورای شهر مشهد موضوع شهریور پارسال بررسی و به شهرداری مهلت دو ماهه داده شد تا استعلامات لازم را از وزارت کشور برای تشخیص قانونی یا غیرقانونی بودن واگذاری ایستگاههای آتش نشانی به بخش خصوصی انجام و مستندات را به شورای شهر ارائه دهد.
عضو شورای شهر مشهد گفت: طبق اعلام نظر معاون امور شهرداریهای وزارت کشور و مدیرکل دفتر حقوقی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور وظایف آتش نشانی جزو وظایف حاکمیتی است و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.
وی افزود: تاکنون انجام عملیات آتش نشانی در هیچ کشوری به بخش خصوصی واگذار نشده ولی شهرداری مشهد در تحویل گرفتن ایستگاههای واگذار شده به بخش خصوصی در این شهر تعلل می کند.
حاجیان ادامه داد: شهرداری مشهد علت این تعلل را فقدان جذب نیروی جدید در بدنه شهرداری عنوان کرده بود. این در حالی است که شهرداری مشهد همی انک نیروهای مازادی دارد که می تواند از آنها استفاده کند.
وی گفت: فرمانداری مشهد نیز سال 1395 با ادامه واگذاری ایستگاههای آتش نشانی به بخش خصوصی مخالفت کرده است. شهرداری مشهد باید هرچه زودتر این موضوع را تعیین تکلیف کرده و ایستگاهها را از بخش خصوصی تحویل بگیرد.
هزار و 300 آتش نشان در قالب 49 ایستگاه در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد به شهروندان خدمت می کنند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.