محمدرضا مهدی زاده، پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پرورش کروکودیل با توجه به قابلیت صادراتی داشتن پوست این گونه، دارای درآمد و ارزش فراوانی است.
وی با اشاره فعالیت تنها واحد پرورش کروکودیل استان در منطقه ملک آباد در حدفاصل مشهد - نیشابور، افزود: این واحد با ظرفیت تولید 300 تخته پوست کروکودیل ظرفیت سازی و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ارزش بالای صادراتی پوست این گونه، افزود: پرورش هر کروکودیل 2.5 تا 3 سال طول می کشد که پس از آن پوست این گونه آماده دباغی و صادرات می شود.
وی افزود: البته صادرات گوشت این گونه نیز از ارزش و تقاضای بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز در حال برنامه ریزی هستیم.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: کروکودیل پوزه کوتاه ایران ارزش اقتصادی برای صادرات ندارد و از مجموع 24 گونه موجود در دنیا فقط پنج گونه ارزش اقتصادی برای پرورش دارند.
مهدی زاده بیان کرد: از میان این پنج گونه، پرورش گونه کروکودیل آسیای جنوب شرقی(تایلندی) در ایران انجام می شود که طول آن به هفت متر می رسد.
وی تاکید کرد: با هدف توسعه شیلات در استان به دنبال پرورش گونه های جدید در این حوزه هستیم.
این مسئول گفت: باید بر اساس بازار و کاربرد شیوه های جدید برای درآمدزایی در بخش شیلات، پرورش گونه های جدید ماهی و آبزیان مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه درخواست ها به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.
استان خراسان رضوی هم اکنون دارای 150 مرکز پرورش ماهیان سردآبی، هزار و 260 مرکز پرورش ماهیان گرمابی و 75 مرکز تولید ماهیان زینتی است.
نخستین واحد پرورش کروکودیل ایران در جزیزه هنگام در استان هرمزگان فعالیت دارد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.