محمدرضا مصیب زاده روز پنجشنبه در مراسم پایانی سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد افزود: در صورت داشتن نظام تعلیم و تربیت پویا، جامعه و کشوری فعال خواهیم داشت که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه، مسیر نظام تعلیم و تربیت پویا را نشان داده است.
وی اظهار کرد: نمونه آشکار تحقق ساحت دینی از مجموع 6 ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین در مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان نمایان می شود.
وی گفت: در سومین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور بیش از 500 هزار نفر شرکت کردند که نشان از استقبال خوب و تاثیر گذاری این مسابقات دارد.
مصیب زاده با بیان اینکه تمرکز آموزش و پرورش بر روی تربیت و انسان سازی است، افزود: تمام سازمان ها و نهادهای کشور باید محور تحول را نیروی انسانی بدانند و با توجه به اینکه تمام افراد جامعه در آموزش و پرورش تربیت می شوند، باید این مجموعه را محور تحول جامعه دانست.
وی با بیان اینکه بخشی از شرکت کنندگان در مسابقات مزبور معلمان قرآن و دینی بودند اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان و مقام آوران این مسابقات از بین دبیران دروس نظری بودند که نشان از علاقه و انس دبیران با قرآن دارد.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات مزبور یکی از فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش است، گفت: جشنواره مجازی گلدسته های سرو با موضوع نماز، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بعد از وقفه 20 ساله در سالجاری، طرح بهترین الگوهای زندگی اسلامی و اجرای طرح مبین و آموزش های ارزشمند نماز از دیگر اقدامات قرآنی وزارت آموزش و پرورش است.
سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در چهار رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، نهج البلاغه و احکام با حضور بیش از 400 شرکت کننده فرهنگی از چهارم تیر ماه مدت چهار روز در مشهد برگزار شد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.