محمد روحانی روز چهارشنبه در 'همایش رسم هجرت و آغاز کار هجدهمین دوره اردوهای جهادی تابستان بسیج خراسان رضوی' در تربت جام محل اجرای اردوهای جهادی را شهرستانهای مشهد، تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، خلیل آباد، قوچان، نیشابور، سبزوار و تربت جام اعلام و بیان کرد: در این طرح که از امروز اجرای آغاز شد هر گروه جهادی بین یک تا دو سال به منطقه مشخص شده اعزام شده و به انجام ماموریت های محوله می پردازد.
وی افزود: بخش عمده ای از دیگر برنامه های اردوهای جهادی نیز در مناطق و شهرستانهای مرزی اجرا می شوند. در هر گروه جهادی بین 15 تا 80 نفر عضو هستند تا در حوزه های عمرانی، کشاورزی، دانشجویی، پزشکی، دانش آموزی، علمی، فرهنگی و هنری خدمات رایگان به روستانشینان ارائه کنند.
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع 40 هزار جهادگر بسیجی در اجرای این طرحها شرکت دارند. در زمینه طرحهای اشتغالزایی بسیج سازندگی اعتبارت خوبی تاکنون به متقاضیان پرداخت شده که این رقم به دو هزار و 200 میلیارد ریال می رسد.
وی همچنین گفت: با همت و تلاش نیروهای جهادی و همکاری آستان قدس رضوی 80 قنات در سطح خراسان رضوی با هزینه 10 میلیارد ریال احیا و مرمت و بطور متوسط در هر قنات 100 فرصت شغلی ایجاد شده است.
روحانی افزود: بسیج سازندگی خراسان رضوی در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیز اقدام به تشکیل 12 کارگروه مرتبط با رشد و توسعه صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی کرد که می تواند علاوه بر اینکه برای تولی کنندگان درآمدزایی داشته باشد در ایجاد ارزآوری ملی هم موثر باشد.
وی ادامه داد: همچنین بسیج سازندگی خراسان رضوی بهترین عملکرد را در میان استانهای کشور داشت بطوری که پارسال 600 خانه، 216 مدرسه و 803 مسجد و حسینیه در این استان بازسازی و احیا شدند. همچنین در حوزه پزشکی 38 هزار مورد ویزیت رایگان در مناطق مرزی و محروم خراسان رضوی صورت گرفت.
تربت جام در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
اردوهای جهادی تابستانی از سال 1379 بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به منظور تاثیرگذاری مطلوب بر رشد نسل جوان و آشنایی آنان با زندگی روستایی و مشکلات مناطق محروم آغاز شده است.
3221/7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.