رسول خادم عصر سه ‌شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد در خصوص میزبانی جام جهانی کشتی، در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: هشت کشور برتر این رشته و هر کدام حداکثر با دو تیم می توانند در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد شرکت ‌کنند.
وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی 2019 گفت: نماینده فدراسیون جهانی کشتی برای بازدید زیر ساختها باید بیاید و در کنار آن هم مذاکره برای زمان دقیق رقابتها انجام خواهد شد.
رئیس فدراسیون کشتی افزود: موافقت اولیه فدراسیون جهانی برای میزبانی مشهد در جام جهانی کشتی 2019 گرفته شده و امیدواریم مسائل سیاسی این میزبانی را تحت تاثیر قرار ندهد. آمریکا مبدع برگزاری جام جهانی کشتی است. سالهاست که در ارتباط با میزبانی این رقابتها فعالیت می کند و امیدواریم در مانع میزبانی مشهد نشود.
وی ادامه داد: برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی به خصوص در شرایط حساس سیاسی اجتماعی کنونی و حضور ستاره های مطرح این رشته در ایران تاثیر فراوانی دارد. خراسان از پایگاههای کشتی خیز و جزیی از فرهنگ کشتی کشور است.

* جام جهانی کشتی در نشاط اجتماعی موثر است
مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در عرصه ورزشهای مختلف به صورت جدی وارد شده و حمایت می‌کنند.
کوروش صبوریان افزود: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی به نشاط اجتماعی کمک و در کنار آن ظرفیتهای مشهد را به دنیا معرفی می‌کند. همچنین کلاس درسی برای عوامل اجرایی و دست‌ اندرکاران ورزش است. از همه ظرفیتهای موجود استان برای برگزاری مناسب این رقابتها استفاده خواهیم کرد.

* برگزاری رقابتها مشترک است
شهردار مشهد هم گفت: چندی پیش با توجه به امکانات شهر مشهد موضوع میزبانی رقابتهای کشتی جام جهانی 2019 مطرح شد که ما استقبال کردیم.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: این رقابتها به صورت مشترک با همکاری فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

* رقابتهای جهانی در میل به ورزش موثر است
رئیس هیات کشتی خراسان رضوی هم گفت: برگزاری رقابتهای جهانی کشتی در جذب استعدادهای نونهال، نوجوان و جوان و بازگرداندن کشتی به خانواده‌ها تاثیر فراوان دارد.
مسعود ریاضی ادامه داد: توجه ویژه به کشتی‌ گیران بزرگسال، برطرف کردن ایرادات فنی آنها و آماده کردن جهت مسابقات جهانی و افزایش شانس قرار گرفتن آنها در ترکیب تیم ملی از دیگر مزایای رقابتهای جهانی برای کشتی گیران خراسانی است.
وی افزود: این رقابتها در سازماندهی مدیریتی، فنی و حضور حامیان مالی در ورزش خراسان رضوی نیز اثر مفید دارد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.