سعید سبزه محمدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شامل هفت میلیارد و 300 میلیون ریال از یک واحد نقره فروشی، 25 میلیون ریال از یک تبعه افغانستان در یک عطاری و 57 میلیون ریال از یک واحد صنفی عرضه پوشاک بود.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت کارگروه اطلاعات و عملیات دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی نشست با دستگاههای اجرایی مرتبط با ارز و چند مسئله شامل شناسایی صرافیهای مجاز و غیرمجاز و دلالان ارز در دستور کار قرار گرفت.
کارشناس مسئول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: در این چارچوب علاوه بر کشف ارز قاچاق تعدادی صرافی غیرمجاز و چندین دلال ارز در سطح استان شناسایی و تحویل مرجع قضایی شدند.
وی افزود: براساس قانون هر فرد می تواند تا 10 هزار یورو به صورت ارز مسافر وارد کشور کند و از آنجا که قیمت ارز در کشوری مانند افغانستان از ایران کمتر است فرصتی ایجاد شده تا برخی ارز را از کشور دیگری خریداری و وارد خراسان رضوی کنند.
او ادامه داد: از آنجا که ارز مسافر در گمرک اظهار و وارد سیستم دولتی نمی شود برخی افراد که ارز در اختیار دارند از جو بازار و نوسانات قیمت سوء استفاده کرده و ارز را به چند برابر نرخ مصوب دولت به فروش می رسانند.
کارشناس مسئول اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در کمیته ارزی که توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل شد معضلات ارزی استان بررسی و12 مشکل شناسایی و به بانک مرکزی ارسال شد.
وی افزود: با سیاستهای اخیر دولت در خصوص ساماندهی وضعیت ارز در کشور می توان بخش اعظم مشکلات این بخش را در خراسان رضوی حل کرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.