محمد رحیم نوروزیان عصر سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بر لزوم جدیت شهرداریها برای پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها تاکید و بیان کرد: شهر بدون کتابخانه مساله دار است لذا فرمانداریها باید اهتمام خود را در این خصوص بکار گیرند.
وی در ادامه به مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی مبنی برعضویت 30 درصدی دانش آموزان در کتابخانه ها اشاره و بیان کرد: این امر هدفگذاری خوبی است ولی با یک نشست مهم محقق نمی شود بلکه نیاز به کار بیشتری دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان در کتابخانه ها، کتابهای درسی را مطالعه می کنند و مطالعه آزاد نداریم که این یک چالش است.
وی گفت: باید رغبت جامعه به سمت مطالعه آزاد افزایش یابد و کتابخانه هایبه محیطی برای این نوع مطالعه تبدیل شوند. کتاب نباید به عنوان ویترین و تزیین مورد استفاده قرار گیرد و سرانه مطالعه در جامعه باید افزایش یابد. اگر کتابدار حرفه ای در کتابخانه ها داشته باشیم بخشی از مشکلات در این حوزه حل می شود.
نوروزیان افزود: معرفی کتاب در نشستهای مختلف نقش خوبی در نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی دارد. البته موضوع معرفی کتاب نیز باید به صورت تحصصی انجام شود.
وی همچنین بر اهمیت نشاط در جامعه تاکید و بیان کرد: در موضوع شادی و نشاط در جامعه مشکل داریم. افراد سرخورده و افسرده عامل بخشی از مشکلات هستند ولی نشاط به معنای رهاسازی جامعه نیست و باید با حفظ چارچوب بروز یابد.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی 202 باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.