به گزارش ایرنا زینب موذن زاده، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این دانشجویان از کشورهایی چون افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، یمن، تاجیکستان، فرانسه، اسپانیا ، ژاپن، کره و اندونزی برای تحصیل جذب دانشگاه فردوسی شده اند.
وی ادامه داد: بخش عمده دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد را دانشجویان افغانستانی تشکیل می دهند که آمارشان در هر نیمسال تحصیلی بین 400 تا 650 دانشجو متغیر است.
رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی گفت: با هدف ایجاد شور و نشاط و رقابت سالم بین دانشجویان خارجی، چهارمین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی دوشنبه 11 تا 14 تیرماه در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
موذن زاده، شعار این جشنواره را 'فرهنگ، دانش و صلح جهانی' عنوان و بیان کرد: بخش فرهنگی، ستون اصلی جشنواره است که دانشجویان با پوشیدن لباس های سنتی و ملی خود در غرفه های مربوط به خود حضور یافته و به ارائه آداب و رسوم، سنن، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری کشور خود می پردازند.
رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در بخشی از این مراسم جشنواره غذا نیز برگزار می شود که در آن دانشجویان ملیتهای مختلف غذاهای محلی کشورشان را با ارائه دستور پخت به بازدیدکنندگان ارائه می کنند.
موذن زاده افزود: در بخش دیگر این جشنواره مسابقه هنری و ادبی با موضوع 'دانشگاه ، خانه من' برگزار می شود که دانشجویان می توانند با ارائه یک اثر هنری از جمله یک عکس یا یک قطعه ادبی در آن شرکت کنند.
وی ادامه داد: برای نخستین بار در این چهار دوره جشنواره فرهنگ ملل امسال با کمک شهرداری مشهد غرفه مشهد و خراسان رضوی نیز توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد برپا می شود تا دانشجویان ملل دیگر نیز با فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری مشهد و خراسان رضوی بیشتر آشنا شوند.
رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: چهارمین المپیاد ورزشی دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد نیز همزمان با جشنواره فرهنگ ملل در رشته های فوتسال و پینت بال و رشته های انفرادی تیراندازی، دو 400 متر، شنا و شطرنج برگزار می شود.
موذن زاده افزود: در بخش علمی هم از دانشجویان منتخب بین المللی دانشگاه که موفق به کسب رتبه های برتر تحصیلی شده اند، قدردانی می شود.
وی با بیان اینکه تمامی سفیران، سرکنسولها و رایزنان فرهنگی کشورهایی که دانشجویانشان در این دانشگاه تحصیل می کنند به این جشنواره دعوت شده اند ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشرو در دیپلماسی علمی در سراسر کشور است.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.