سید علی مرعشی روز چهارشنبه در مراسم آغازین دوره بازآموزی اورژانسها و بیمارستانهای پزشکی در مشهد افزود: بر این اساس نسخه کاغذی از سوی پزشکان کاروانها صادر نمی شود و نسخه زائران در قالب پرونده پزشکی الکترونیکی برای آنان صادر می شود.
وی ادامه داد: به این ترتیب همه پرونده پزشکی زائران حج به صورت الکترونیکی با وارد کردن کد ملی برای سایر پزشکان و در موارد ضروری قابل دسترسی است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین بر ضرورت آگاهی کامل زائران از حمل داروهای ممنوعه تاکید و بیان کرد: همراه داشتن همه داروهایی که از ترکیبات مورفین و متادون برخوردارند توسط زائران ممنوع است.
وی در ادامه به بالا بودن میانگین سنی زائران حج امسال که بیش از 50 سال است نیز اشاره و بیان کرد: به این ترتیب زائران حج امسال دارای بیماریها و مشکلاتی مانند فشار خون هستند لذا باید پزشکان کاروانها با بالا بردن آستانه تحمل خود و تحت نظر داشتن زائران از سلامت آنان اطلاع دقیق داشته باشند.
دوره بازآموزی اورژانسها و بیمارستانهای پزشکی خراسان رضوی از 30 خرداد به مدت سه روز در مشهد ادامه دارد. در چارچوب آیین حج امسال 10 هزار و 915 زائر در قالب 79 کاروان از خراسان رضوی به این سفر معنوی و زیارتی اعزام می شوند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.