سید مجید منبتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عرضه این محصولات اوایل خرداد جاری آغاز شد و تاکنون پنج هزار تن گوگرد دانه بندی از قرار هر تن 116 دلار و نیز 10 هزار تن از قرار هر تن 125 دلار در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله و به خریداران خارجی و صادرکنندگان فروخته شده است.
وی ادامه داد: در این مدت هزار تن کود گوگرد بنتونیتی نیز از قرار هر تن 135 دلار با شرط تحویل در محل پالایشگاه، در تالار صادرات بورس کالای ایران عرضه شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: عرضه محصولات در بورس شفافیت هرچه بیشتر را به دنبال دارد. تمام تلاش ما توسعه و تنوع محصولات گوگردی و جلوگیری از خام فروشی است. هم اکنون بسیاری از هزینه های پالایشگاه از فروش محصولات گوگردی تامین می شود.
شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با تولید روزانه دو هزار و 400 تن در روز و به عنوان قطب تولید گوگرد در خاورمیانه، در 180 کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه خانگیران است. این پالایشگاه گاز استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان ، مازندران و بخشی از سمنان را تامین می کند. عملیات اجرایی پالایشگاه گاز خانگیران در سال 1354 آغاز و در سال 1357 به دلیل تقارن با پیروزی انقلاب اسلامی متوقف و در نهایت در دهه فجر سال 1362 آغاز شد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.