به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: اهمیت این موضوع زمانی بر ما بیشتر مشخص می شود که بدانیم هنوز آمار دقیقی از معتادان شهرستان در دست نیست.
وی با بیان اینکه چه بسیار در دیگر نقاط کشور نیز چنین مشکلی وجود داشته باشد، گفت: تا زمانی که ما مجهز به آمار، دانش و اطلاعات کافی نباشیم، کلیه تلاش های ما برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ابتر باقی می ماند.
موهبتی همچنین به رشد تولید مواد مخدر در کشور افغانستان اشاره و اظهار داشت: وقتی می بینیم میزان تولید از نزدیک به چهار هزار به 9 هزار تن رسیده است، این باید برای ما که هم مرز این کشور هستیم، به منزله یک زنگ خطر باشد.
وی همچنین به فرارسیدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره و تصریح کرد: از آنجا که سمن ها می توانند نقش تاثیرگذاری در برقراری ارتباط با این 2 گروه سنی ایفا کنند، ضرورت دارد در کلیه مراحل تصمیم گیری حضور داشته باشند تا بتوانند به کمک ما بیایند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تربت حیدریه نیز با بیان اینکه در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به بیراهه رفته ایم، گفت: گواه این ادعا آن است که هر گاه اسم معتاد را بردیم، ناخودآگاه یاد نقاط حاشیه نشین شهر رفته ایم که هر چند از حیث پراکندگی جغرافیایی توزیع درست است، اما از لحاظ پراکندگی مصرف سخت در اشتباه هستیم زیرا امروز جامعه هدف اعتیاد اقشار مرفه، تحصیلکرده، پزشکان، مهندسان، دانشجویان و دانش آموزان نیز، شامل می شود.
مهدی ناصری افزود: این بدان معنا است که دیگر نمی توانیم ادعا کنیم اعتیاد الزاما ریشه در فقر اقتصادی دارد یا خود علت اصلی دیگر آسیب های اجتماعی می باشد زیرا امروز مصرف مواد مخدر دیگر محدود به افراد معتاد نیست بلکه برخی از روی تفنن و تفریح و در مجالس دورهمی نیز استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: از این روی ابتدا به ساکن باید اقدام به تهیه شناسنامه معتادان کنیم و در این روند نام و نشان معتادان برای ما مهم نیست بلکه تعداد آن ها اهمیت دارد و برای انجام آن همه اعضای این شورا باید همکاری کنند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
1744/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.