علیرضا صحرایی روز یکشنبه همزمان با روز جهانی بیابان زدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود پنج میلیون و 554 هزار هکتار و معادل بیش از 49 درصد از مساحت 11 میلیون و 300 هزار هکتاری این استان را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد.
وی اظهار کرد: 18.4 درصد بیابانهای کشور در خراسان رضوی قرار دارد.
وی گفت: از مجموع عرصه های بیابانی این استان یک میلیون و 576 هزار هکتار عرصه هایی هستند که تحت تاثیر فرسایش بادی و مستعد ایجاد و تولید ریزگرد می باشند.
صحرایی افزود: مساحت کانونهای بحرانی فرسایش بادی در استان که 13.6 درصد بیابانهای استان را شامل می شود معادل 768 هزار و 700 هکتار است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 44 طرح بیابان زدایی برای ساماندهی و مدیریت کانون های تحت تاثیر فرسایش بادی در این استان در حال اجراست.
وی گفت: تا کنون 573 هزار هکتار از بیابان های خراسان رضوی در اجرای طرح های بیابان زدایی به جنگل های بیابانی تبدیل شده اند.
از مجموع 11میلیون و 300 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
از این میزان یک میلیون و 350 هزار هکتار با فعالیت 72 هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.