حجت الاسلام غلامرضا مقیسه، جمعه در خطبه های نماز عید فطر سبزوار افزود: عید فطر از بزرگترین اعیاد و جشن های اسلامی است که با نمایش همدلی مسلمانان، دشمن را مایوس می کند.
وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن تصریح کرد: امروز دشمن در جبهه فرهنگی با شبهه فرافکنی تصمیم به شکست اعتقادات و ایمان جوانان دارد از این رو نخبگان و متولیان فرهنگی باید با قلم و سخن خود با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.
امام جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه در عید فطر، نباید همبستگی با فقرا فراموش شود، افزود: مسلمانان با اهدای فطریه به محرومان و فقرا و با خوشحالی خانواده های بی بضاعت، رضایت پرودگار را به دست می آورند.
حجت الاسلام مقیسه گفت: مسئولان و مدیران به فقرا که منزل، لباس و شرایط زندگی مناسبی ندارند و فریادشان به جایی نمی رسد کمک کنند.
امام جمعه موقت گناباد نیز در خطبه های عید فطر این شهر از عید فطر به عنوان عید بازگشت یاد کرد و گفت: با یک ماه روزه داری و تعبد مسیر دستیابی خود را به سعادت هموار می کنیم.
حجت الاسلام حسین اسلامی در ادامه با اشاره به ارتقای دستاوردهای نظامی کشور در بخشهای مختلف، ضرورت آمادگی برای مقابله با سیاستهای خصمانه و تعدی احتمالی مستکبران و ایادی سرسپرده آنها را ضروری برشمرد.
وی با بیان اینکه برخی می گویند در شرایط سخت اقتصادی چرا باید بخش زیادی از بودجه کشور صرف مسائل نظامی شود، گفت: طرح این مباحث با وجود سیاستهای خصمانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و دیگر دشمنان علیه کشور ما، تعجب برانگیز است.
وی گفت: پنج درصد اعتبارات کشور صرف مسائل نظامی می شود و حال آنکه برخی کشورها که از ایران کوچکتر هستند بودجه نظامی شان چند برابر کشور ما است.
وی تصریح کرد: ولی با مدیریت صحیح این بودجه ناچیز مسائل نظامی در ایران باعث شده که نیروهای مسلح به اوج آمادگی در بخشهای مختلف دست یابند و مستکبران و رژیم اشغالگر قدس جرات تحقق نیات خصمانه خود را بر علیه کشور ما نداشته باشند.
2095/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.