به گزارش ایرنا محمد سنجری پنجشنبه شب درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان مه ولات اظهارداشت: مه ولات جزو شهرستان های برتر در در حوزه اشتغال در سال گذشته بود و در جلسه آتی کارگروه از چند شهرستان برتر استان در این زمینه تقدیر به عمل می آید.
وی افزود: سال گذشته با توجه به محدودیت های منابع مالی که برای دولت وجود داشت بستر بسیار خوبی برای اشتغال ایجاد شد و عزم دولت جدی بود تا بتواند در راستای حل یکی از مهم ترین مشکلات اقتصادی خانواده ها، یعنی بیکاری قدم هایی بردارد و در همین راستا شاهد بودیم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بسته فراگیر اشتغال تصویب شد که تقریبا تمام نیازهایی که در برای ایجاد اشتغال در تمام حوزه ها لازم بود دیده شد.
وی تصریح کرد: مهارت یکی از خلاء های اصلی است که امروز در بازار کار با ان مواجه هستیم و با وجود اینکه شاهد خیل عظیمی از جمعیت جوان بیکار هستیم و اینکه سرمایه انسانی فی نفسه به خودی خود یک سرمایه ارزشمند است و نیروی جوان و سرمایه انسانی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت هر کشور است و ما این سرمایه را داریم.
وی خاطرنشان کرد: طرح اشتغال روستایی نیز از دیگر طرح های دولت در این حوزه است که 427 میلیارد تومان سهمیه استان بود که درگام اول حدود 50 درصد یعنی 213 میلیارد تومان توزیع شهرستانی شد و تا هفته آینده 50 درصد مابقی توزیع شهرستانی می شود.
به گفته وی، شهرستان ها در جذب این اعتبارات رقابت دارند و اگر بانک های عامل در شهرستان همکاری کنند شهرستان را محدود به سهمیه مصوب نخواهیم کرد.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی اظهارداشت: باید در کنار دقت و سرعت باید از انحراف منابع جلوگیری شود و نظارت قبل و بعد و حین ایجاد طرح را مد نظر داشته باشیم .
وی همچنین گفت: شهرستان مه ولات تاکنون 10 میلیارد تومان طرح ارسال کرده که بیش از دو برابر مقدار مصوب است و جذب کامل اعتبارات این طرح ها بستگی به همکاری بانک های عامل شهرستان است.
فرماندار شهرستان مه ولات نیز در این جلسه گفت: شهرستان مه ولات دارای 3200 کارگاه با 6 هزار بیمه شده می باشد؛ جمعیت فعال این شهرستان 16 هزار و 113 نفر، جمعیت شاغل 14هزار و 898 نفر و جمعیت بیکار 1215 نفر است.
مسعود رنجبر اظهارداشت: نرخ اشتغال در این شهرستان 92% و نرخ بیکاری 7/5 درصد می باشد.
به گفته وی شهرستان مه ولات دارای 10 معدن بوده که در حال حاضر دو معدن فعال با 22 نفر شاغل و مابقی معادن در حال حاضر غیرفعال می باشد بر همین اساس تعداد واحدهای صنعتی شهرستان 12 واحد با 98 نفر اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری 5 میلیارد و 700 میلیون تومان می باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان مه ولات تعداد جلسات کارگروه اشتغال شهرستان مه ولات را در سال 96 تعداد 13 جلسه کارگروه اشتغال عنوان تصریح کرد :خروجی این جلسات 61 مصوبه بود که بیش از 94 درصد آن تحقق یافته است.
وی سهمیه اشتغال شهرستان مه ولات در سال 96 تعداد 840 نفر عنوان کرد که با تلاش و عملکرد دستگاه های عضو کارگروه شهرستان به 908مورد رسید که با رشد 104درصدی، میزان تسهیلات پرداختی به 13میلیارد و695 میلیون تومان رسید و رتبه دوم استان را در حوزه اشتغال کسب کردیم.
رنجبر بااشاره به اینکه درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و پیگیری ظرفیت های اشتغال در شهرستان می توان موجبات تقویت و رشد اشتغال پایدار را در شهرستان فراهم کرد افزود: ایجاد شغل پایدار می بایست هم معیشت افراد را تامین نماید و هم از نوآوری و ابتکار متناسب با نیازهای جامعه برخوردار باشد.
فرماندار شهرستان مه ولات به طرح‌های مصوب اشتغال روستایی در کمیته فنی شهرستان مه ولات اشاره و تصریح کرد: در حوزه جهاد کشاورزی 64 طرح به مبلغ بیش از 24 میلیارد تومان و با اشتغال زایی 451 نفر، در حوزه صنعت معدن و تجارت 7طرح به مبلغ بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان با اشتغال زایی 41 نفر و در حوزه ورزش و جوانان یک طرح به مبلغ 50 میلیون تومان با اشتغالزایی یک نفر به سرانجام رسیده است.
وی افزود: مجموعا تعداد 72 طرح به مبلغ بیش از 26 میلیارد تومان با اشتغال زایی 493 نفر در هفت جلسه کمیته فنی شهرستان بررسی و به کارگروه استان ارسال شده است.
فرماندار شهرستان مه ولات تصریح کرد: 55 طرح به مبلغ 11 میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل شهرستان در دست بررسی می باشد که سهم بانک کشاورزی تعداد 41 طرح به مبلغ 8 میلیارد و 300 میلیون تومان است که تاکنون 3طرح به مبلغ 425میلیون تومان پرداخت شده است.
وی گفت: بانک توسعه تعاون 11 طرح به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در دست بررسی دارد که تاکنون یک طرح به مبلغ 10میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده، صندوق کارآفرینی امید 2طرح به مبلغ 140 میلیون تومان در دست بررسی دارد که به یک طرح به مبلغ 90میلیون تسهیلات پرداخت کرده و پست بانک نیز یک طرح به مبلغ 200 میلیون تومان در دست بررسی دارد.
رئیس شورای شهرستان مه ولات نیز باتاکید براینکه بانک ها درپرداخت وام به مردم همکاری لازم وبه دور ازسرگردانی و گرفتاری ارائه دهند گفت: سقف کشاورزی در این شهرستان به صفر رسیده است و باید سرمایه گذار و افراد علاقه مند را برای رونق شهرک صنعتی به این شهرستان دعوت کنیم تا در این حوزه تحول ایجاد شود.
حجت الاسلام سیدجابر هاشمی اظهارداشت: ما باید همت مضاعف در مسائل داشته باشیم تا به مردمی که می گوییم ما خدمت گذار شماهستیم؛ این خدمتگذاری و نوکری را به مردم ثابت کنیم.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.