دکتر احمد شریعتی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چارچوب نظارت بر کشتارگاههای طیور از ابتدای امسال تاکنون از ورود 118 تن گوشت حاصل از طیور غیرقابل مصرف به بازار جلوگیری و نسبت به نابودی آن اقدام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 24 هزار تن گوشت مرغ در سطح خراسان رضوی تولید و به بازار عرضه شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی شمار طیور کشتار شده در کشتارگاههای استان را از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 12 میلیون قطعه اعلام و بیان کرد: همه 15 کشتارگاه طیور در این استان صنعتی هستند و دامپزشکان و دیگر رده های دامپزشکی به عنوان گروه نظارت فنی بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور از ذبح تا بسته بندی آن نظارت کامل و همه جانبه دارند.
وی همچنین گفت: فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز سطح شهر تهیه شوند و هنگام خرید آنها باید دقت شود که بر روی بسته بندی نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء درج شده باشد.
شریعتی از همه شهروندان خواست نسبت به نظارت همگانی بر بهداشت عمومی توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد با شماره تلفن‌های 37250025و 72500353(شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره 300001512 و در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.