علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در نشست شورای کشاورزی خراسان رضوی افزود: برای تامین ورود خوراک دام و طیور و نهاده های کشاورزی، آماده همکاری با بخش خصوصی هستیم و تامین این نهاده ها نباید دچار مشکل و رانت خواری شود. همه امور باید به نفع جامعه هدف باشد.
وی با اشاره به تخصیص 6هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این استان، افزود: اگر این تسهیلات را تا پایان تیرماه جذب نکنیم، جذب استانهایی خواهد شد که طرح های لازم در این خصوص داشته باشند و باید با اطلاع رسانی و کاهش بروکراسی اداری سرعت بیشتری به دریافت طرح های مفید و موجه برای ارائه تسهیلات بدهیم.
رشیدیان گفت: علاوه بر اعتبار یاد شده، 250 میلیارد ریال نیز با سود سه تا پنج درصد کمتر از بانک‌ها، برای واحدهای متقاضی در بخش های مختلف اختصاص خواهد یافت که این مبلغ پارسال 220 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: برنامه دولت این است که فاصله تولید تا سفره مردم کوتاه شود. موارد استفاده از تسهیلات ارزان قیمت وحی منزل نیست. در هرجا بر اساس نیازها و بازارها اصلاح می شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: چرخه های تولید دامی، باغی و کشاورزی باید تامین کنیم. اگر مرغداری داریم باید کشتارگاه، سردخانه، بسته بندی، حمل و نقل و عرضه آن سامان بگیرد. این تشکل‌ها باید در جهت نزدیک کردن واحد‌های صنفی تولیدی و پشتیبانی شکل گیرد.
رشیدیان اظهار کرد: طبق پیش بینی ها تابستان امسال خشک خواهد بود بنابراین برای تامین آب مصرفی دام سبک و سنگین عشایر و دیگر دامداران برای فصل تابستان از اکنون باید برنامه ریزی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: استمهال وام و تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و کشاورزان مورد تاکید این سازمان است و برای خرید محصولات و انبار آنها هیچ مشکلی وجود ندارد.
مجتبی مزروعی با بیان اینکه دولت در خصوص تامین نهاده‌های بخش کشاورزی سنگ تمام گذاشته، افزود: دولت بدون محدودیت به بخش کشاورزی ارز 38 هزار ریالی می دهد.
در این نشست مدیران عامل اتحادیه دامداران و مرغداران تخمگذار و دبیر اجرایی نظام صنفی و منابع طبیعی خراسان رضوی نیز دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کردند.
5132/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.