علی باخرد، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه سایت ها و نمایندگی های مجاز شرکت های خودروسازی داخلی یا نمایندگی فروش خودروهای خارجی در کشور زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.
وی گفت: اخیرا قیمت خودرو در خراسان رضوی به صورت کاذب و غیرواقعی رشد کرد که نظارت بر این بخش از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد رسیدگی قرار گرفت.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی یک ماه گذشته کارگروه رفع موانع و مشکلات مشتریان نمایندگی های خودرو در استان شکل گرفت و در آن موضوعاتی از جمله وجود نمایندگی های غیرمجاز فروش خودرو بررسی شد.
باخرد افزود: برخی افراد به اسم نمایندگی یا شرکت هایی که مجوز نمایندگی فروش خودرو ندارند یا قبلا مجوز نمایندگی فروش خودرو از آنها سلب شده و به صورت غیرقانونی فعالیت می کردند، اقدام به فروش خودرو می کنند.
وی خاطرنشان کرد: حداقل طی یک ماه گذشته با بررسی های انجام گرفته سه یا چهار مورد افراد متخلف در خصوص فروش خودرو از طریق نمایندگی های غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شده اند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نمایندگی فروش خودرو زیرمجموعه شرکت های خودروساز داخلی یا نمایندگی های انحصاری خودروسازان خارجی در کشور است و خودروسازان داخلی یک نمایندگی مرکزی برای خود در مراکز استانها ایجاد کرده و از طریق آنها خودروهای خود را به فروش می رسانند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی خریداران نسبت به خرید خودرو بی توجهی می کنند و با مراجعه به نمایندگی های غیرمجاز یا افرادی که به اسم نمایندگی اقدام به فروش خودرو می کنند، هزینه خرید را به حساب شخصی فرد واریز می کنند در حالی که اگر نمایندگی فروش خودرویی دارای مجوز رسمی باشد، حساب بانکی شرکت را به خریداران معرفی می کند.
وی بیان کرد: زمانی که خریدار پول را به حساب شخصی فرد بابت خرید خودرو وارد می کند، دیگر نمایندگی نمی تواند تعهدی نسبت به ارائه به موقع خودرو یا خدمات جانبی آن داشته باشد.
باخرد اظهار کرد: کارگروه رفع موانع و مشکلات مشتریان نمایندگی های خودرو اقدام به راه اندازی سایتی اختصاصی برای نمایندگی های اختصاصی خودرو در استان کرد تا همه نمایندگی های فروش خودروهای داخلی و خارجی استان مشخص شده و توسط مسئولان قابل رصد باشند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 16 شرکت خودروساز داخلی و خارجی در مشهد از طریق 73 نمایندگی مجاز، اقدام به ثبت نام و فروش خودرو می کنند.
باخرد افزود: سه شنبه هفته جاری شورای رقابت حداکثر متوسط افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو را اعلام کرد و شرکت ها یا افرادی که خودرو را با قیمتی بالاتر از درصدهای اعلام شده بفروشند، تخلف کرده اند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.