به گزارش ایرنا جعفر مروارید، شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشارکت نخبگان و هنرمندان در این خصوص کارگشا است و برای کاهش آسیبهای حوزه فرهنگ باید با مشارکت همه نخبگان سیاستگذاری شده و با اعمال شیوه نامه در این حوزه نتیجه معکوس حاصل شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان مشهد با وجود یک جریان محافظه کار در تنگنا قرار گرفته اند، گفت: پیشکسوتان فرهنگی مورد تکریم قرار نگرفته و همه اینها موجب کوچ هنرمندان از این شهر به مرکز شده است با این حال امید بین هنرمندان وجود دارد و اداره کل ارشاد با تکیه بر تکریم انسانی به دنبال امیدبخشی به این حوزه است.
مروارید گفت: انتظاری که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می رود آن است که در شان شهروند ایران اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی عمل کند و در این راستا نیازمند همکاری دیگر دستگاهها بویژه وزارت علوم هستیم.
وی اظهار کرد: نخبگان در مشهد باید به یک توافق بنیادین در حوزه فرهنگ دست یابند و تا تصمیم گیران عرصه فرهنگ در برخی حوزه های اختلافی به توافق دست نیابند ما نمی توانیم در این حوزه کاری از پیش ببریم و نشاط یکی از این حوزه هاست .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از رسانه در دوران نوین به عنوان یک عامل توسعه فرهنگی یاد کرد و گفت: توسعه فرهنگی با نقد رسانه ای روی می دهد و اصولا انقلاب اسلامی یک انقلاب رسانه ای بود و همین بعد رسانه ای بستر تعامل اجتماعی در جامعه را فراهم می کند .

* انتشار 320 نشریه در خراسان رضوی
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: مشهد در عرصه رسانه کشور نقش مهمی دارد و سابقه مطبوعات در خراسان بیش از 100 سال است که می توان به نشریات 'بشارت' و 'نوبهار' در دوره مشروطه اشاره کرد.
یوسف امینی افزود: این نقش در دوره های مختلف تداوم داشته و هم اینک خراسان رضوی با 320 نشریه و روزنامه رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد و تنها استانی است که 5 روزنامه رسمی منتشر می کند.
وی اظهار کرد: 25 روزنامه و 11 نمایندگی خبرگزاری های کشور در مشهد و شهرستان های استان دفتر نمایندگی رسمی دارند که این نشان از گستردگی فعالیت رسانه ی در این خطه است .
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.