آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در ادامه جلسه تفسیر سوره فتح قرآن کریم در مهدیه مشهد افزود: مشکل ما با بعضی جریانهای سیاسی که ولایت را قبول ندارند بر سر این موضوع است که آنها رهبری را که جانشین پیامبر(ص) است به عنوان یک قطب و رقیب سیاسی به شمار می آورند و ادعای رقابت دارند.
وی ادامه داد: منافقان صدر اسلام هم با پیامبر(ص) که متصل به وحی و پیام آور الهی بود چنین کاری می کردند. آنها به پیامبر(ص) به چشم یک رقیب سیاسی نگاه می کردند. این جریانها فقط مربوط به صدر اسلام نیست.
امام جمعه مشهد به موضوع تاریخی تبعید ابوذر به صحرای ربذه در صدر اسلام اشاره و بیان کرد: حکومت اگر از مسیر امامت و ولایت منحرف شود نتیجه اش تبعید افراد خالص و پاکی همچون ابوذر است که در راه اسلام و پیامبر(ص) خدمات و فداکاریهای بسیاری انجام دادند.
وی گفت: رقابت سیاسی در اسلام به منظور قدرتیابی نکوهش شده است. آنچه در اسلام اهمیت دارد رقابت برای عبادت، خدمت به اسلام و مردم و عمل به تکلیف شرعی است. امکان دارد در عمل به تکلیف شرعی نتیجه معکوس بگیریم و کارها طبق پیش بینی ما انجام نشود با این وجود در انجام تکلیف شرعی اگر در نتیجه گرفتن شکست هم بخوریم پیش خدا ماجور هستیم.
آیت الله علم الهدی افزود: آیه های قرآن برای فهمیدن، عمل کردن و خط گرفتن و قرآن برای همه ملتها تا روز قیامت روشنگر است.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.