مهدی حیدری روز یکشنبه در نشست مجمع انتخاب رئیس هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی در مشهد افزود: اکنون برگزاری دوره های مختلف آموزشی این رشته ورزشی و همایشهای مختلف در مراکز مناطق ششگانه با حضور مربیان محلی انجام می شود.
وی بر توانایی و دانش بالای مربیان شهرستانی تاکید و بیان کرد: این تصمیم علاوه بر صرفه جویی در هزینه جا به جایی اعضا برای شرکت در کلاسها و همایشها که پیش از این به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد خطرات احتمالی سفر برای آنان را نیز کاهش داده است.
نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه گفت: خراسان رضوی جایگاه ویژه ای در این حوزه دارد و امید است مسئولان ورزش و جوانان رئیس هیات این استان را همچون گذشته یاری کنند. سطح کیفی ناجیان غریق در خراسان رضوی بالا است و این روند باید ادامه یابد اما در بخش غواصی استان ضعفهایی وجود دارد که نشاندهنده غفلت نسبت به این رشته است.
وی به فعالیتهای مشترک حوزه آب درمانی بین سه فدراسیون پزشکی ورزشی، ورزشهای همگانی و نجات غرق اشاره و بیان کرد: همپوشانی در این خصوص وجود داشت اما با تعاملی که بین فدراسیون نجات غریق و فدراسیون پزشکی ورزشی صورت گرفت سرفصلهای جدید این رشته تدوین و در اختیار هیاتها و بخشهای تابعه قرار می گیرد.
مدیرکل ورزش و‌ جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای بالای انسانی، سهم این استان از ورزش کشور را ناکافی دانست و گفت: با وجود اینکه هشت درصد از جمعیت کشور در خراسان رضوی سکونت دارند اما بودجه و اعتبارات ورزش آن کمتر از هشت درصد بودجه است و هم اکنون حداقل 10 شهرستان استان با محرومیت جدی امکانات ورزشی روبرو هستند.
کوروش صبوریان افزود: کسانی در هیاتهای ورزشی فعالیت کنند که بتوانند وقت کافی در این حوزه صرف کرده و هم بتوانند منابع مالی و‌ مشارکت بخش خصوصی را در حوزه هیات ورزشی خود جذب کنند.
این انتخابات با تشکیل مجمع 17 نفره انتخاب رئیس هیات نجات غریق و‌ غواصی خراسان رضوی برگزار شد. حمید دهدشتی کارمند اداره کل وزش و جوانان و رئیس سابق هیات نجات غریق مشهد و احمد کیفی رئیس دوره گذشته هیات نجات غریق نامزدهای این انتخابات بودند که در نهایت حمید دهدشتی با 14 رای از 17 رای ماخوذه برای چهار سال به سمت رئیس هیات نجات غریق و‌غواصی خراسان رضوی انتخاب شد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.