جعفر مروارید روز شنبه در دیدار با کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: لازم است تا به همه سلایق جامعه توجه کنیم و در نظر گرفتن تنها سلیقه یک گروه از جامعه و طرد بقیه نگاهها اشتباه بزرگی است که باید از آن دوری جست.
وی تاکید کرد: مخاطب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط گروهی محدود در مشهد نیست بلکه مخاطب واقعی ما همه مردم هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اساس سبک زندگی توجه به ذائقه، سلیقه و خواست مخاطب است لذا مخاطب باید حق انتخاب داشته باشد تا بر اساس ذائقه خویش انتخاب کند که چه ببیند، چه بپوشد و چه بخواند. دیکته کردن یک سلیقه برای همه مردم نتایج معکوس ببار خواهد آورد لذا نیازسنجی و ذائقه‌ شناسی فرهنگی هم از سوی دستگاه مدیریت فرهنگ و هم از سوی هنرمندان و فعالان فرهنگ شایسته خواهد بود.
وی گفت: ارتقا کیفیت زندگی به خصوص در مقوله فرهنگ یک وظیفه برای ما است بنابراین می ‌خواهیم در عمل و بطور واقعی کیفیت زندگی فرهنگی مردم را بهبود ببخشیم و این ارتقا آنگونه که میل مردم و برای خودشان نیز محسوس است با به رسمیت شناختن حق انتخاب مخاطب محقق خواهد شد.
مروارید افزود: هر چند بدیهی است که توجه به سیاستهای کلان نظام و انقلاب به عنوان یک اولویت در پیشانی فعالیتهای همه ما خواهد بود اما توسعه هنر و فرهنگ مبتنی بر ذائقه و میل مردم هیچ تناقضی با سیاستهای کلان نخواهد داشت.
وی ادامه داد: نمی ‌توان انتظار داشت همه اعضای جامعه یک سبک و شیوه ثابت از تئاتر، شعر، کتاب، فیلم و امثال آن را مصرف کنند. مخاطب باید بتواند مبتنی بر سلیقه خویش فیلم و تئاتر و کتاب مورد علاقه ‌اش را در دسترس داشته باشد و از آن بهره ببرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مسائل و دغدغه‌ های هنرمندان باید به سرعت مرتفع شود و نظراتشان در عرصه برنامه ‌ریزی مورد توجه قرار گیرد و امور صنفی هنرمندان در عرصه‌ های مختلف کاریشان نیز باید بر عهده خودشان باشد و توسعه انجمنهای ادبی و هنری به شکل انتخابی و نه انتصابی یک ضرورت جدی است.
وی همچنین گفت: تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر نهادها به معنای دستورپذیری از آنها نیست بلکه به معنای استفاده از ظرفیتهای مادی و معنوی نهادها برای تحقق سیاستها و اهداف مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.