نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حضرت امام علی (ع) به تشریح فضیلت شب قدر پرداخت و گفت: در شب قدر مقدرات و سرنوشت یک سال انسان معین می شود.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: پروردگار مقدرات هر انسان را از زمان ولادت تا فوت او در این دنیا می داند، خط و مسیری که انسان در عمر خود طی می کند، مشخص شده است اما در تقدیر الهی سرنوشت هر انسان دست خود اوست و اگر بنا باشد خداوند تقدیر ما را تعیین کند، پس همه ندانم کاری ها و اقدامات اشتباه انسان به حساب خدا نوشته می شود.
وی اظهار کرد: مساله قضا و قدر به این معنا نیست که خداوند چیزی را برای ما مقدر کند و خواه ناخواه همان در زندگی ما صورت گیرد، قضا قانون طبیعت و قدر هم به میزان ظرفیت هر موجود است، تقدیر موجودات در کنار همدیگر قضا را می سازد.
وی گفت: برخی براساس خرافات فکر می کنند که خداوند در شبهای قدر با تعیین سرنوشت انسانها، برخی از آنان را خوشبخت و برخی را بدبخت می کند.
امام جمعه مشهد افزود: در حالی که در شب قدر سرنوشت ما به دست خود ما تعیین می شود و خداوند شب قدر را برای انسانها فرصتی قرار داده است که سرنوشت خود را بسازند.
وی اظهار کرد: انسان هر عمل و عبادتی را که در شب قدر انجام دهد و هر اراده ای که کند، به اندازه 83 سال در پرونده وی ثبت می شود و این اعمال و عبادات جبران کننده همه خلاء ها و معاصی هر فرد در گذشته خودش است.
وی گفت: اگر در شب قدر تصمیم بگیرید مسیر زندگی خود را تغییر دهید و از ارتکاب به گناهان اجتناب نمایید، خداوند همه کمبودهای گذشته را با عبادت امشب شما جبران می کند و از فردا پرونده جدید برای اعمال شما می گشاید.
قرائت قرآن، مناجات خوانی، مرثیه سرایی، قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن بر سر گذاشتن از دیگر بخش های مراسم سومین شب قدر در حرم مطهر رضوی بود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.