هاشم نقیبی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس هم اکنون 19 هزار و 345 هکتار در این استان زیر کشت گیاهان دارویی است که 13 هزار و 150 هکتار آن دیم و بقیه آبی است.
وی با بیان اینکه حدود 34 درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور در این استان است، ادامه داد: پارسال مجموعا 10 هزار و 642 تن انواع گیاهان دارویی در استان برداشت شده بود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: زیره سبز با پنج هزار و 281 تن بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی را در استان به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: از دیگر گیاهان دارویی استان می توان به تخم شربتی با 2200 هکتار، کنجد با 5500 هکتار، خاکشیر با 550 هکتار ، نعنا فلفلی با 47 هکتار، انیسون(بادیان رومی) با 40 هکتار و زنیان با 23 هکتار اشاره کرد.
نقیبی گفت: آویشن، زیره کوهی، گل گاوزبان، شوید، مرزه، ترخون، مریم گلی، سیاه دانه، چای ترش، بادرنج بویه، ختمی خبازی، سماق، رازیانه، بارهنگ، کدوی پوست کاغذی و بابونه از دیگر اقلام گیاهان دارویی تولیدی در استان است.
50 کشور دنیا مقصد صادرات و مصرف کننده گیاهان دارویی تولیدی خراسان رضوی است که از جمله آن ها می توان به فرانسه، آلمان، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، سوئد، دانمارک، ایتالیا، لهستان، نیوزیلند، جمهوری چک، چین، سنگاپور، فیلیپین، مالزی، صربستان، هند، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان و امارات اشاره کرد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.