به گزارش ایرنا ، قرآن کلام نورانی پروردگار است که در ماه مبارک رمضان و در شبهای قدر نازل شده و در آیات و روایات مختلف تلاوت و تدبر در این کتاب آسمانی تاکید شده است.
در حدیتی از پیامبر اکرم (ص) در اهمیت تلاوت قرآن آمده است: خانه ‌ای که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و برای آسمانیان بدرخشد چنانکه ستارگان آسمان برای زمینیان می‌درخشند.
تلاوت قرآن کریم همیشه از رئوس برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در جوامع اسلامی است ، سرزمین امام هشتم (ع) نیز در ایام و مناسبتهای مختلف کانون برنامه های فرهنگی و مذهبی بوده و حرم مطهر رضوی همیشه میزبان بزرگترین برنامه های مذهبی و قرآنی جهان اسلام است.

* بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام
ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی گفت: ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم در ﺷﺐ 23 ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در ﺣﺮم مطهر حضرت اﻣﺎم رﺿﺎ (ع) ﺑﺮﭘﺎ می شود.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: همچنین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین‌ المللی در جوار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) در ﺷﺐ ‌های قدر به صورت باشکوه برگزار می گردد.
وی اظهار کرد: قاریان بین المللی حرم مطهر رضوی در این مراسم در ﺟﻤﻊ ﻣﯿﻠﯿﻮنی زاﺋﺮان سوره های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر را تلاوت می کنند.
وی با بیان اینکه 10 محفل قرآنی ویژه ماه رمضان به صورت روزانه در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، گفت: ترتیل ‌خوانی در صحن انقلاب اسلامی، رواق امام خمینی (ره) و ایوان مقصوره صحن جامع گوهرشاد از مهمترین این محافل است.

* 232 محفل قرآنی در شهر مشهد
شهرداری مشهد نیز در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلف با محوریت قرآن تدارک دیده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: 573 ویژه ‌برنامه فرهنگی در 22 فرهنگسرا و مرکز فرهنگی شهر مشهد از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال اجراست.
هادی بختیاری با بیان اینکه عمده این برنامه ‌ها با محوریت قرآن و با موضوع تدبر در قرآن است افزود : 232 محفل قرآنی در این شهر از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
وی برگزاری جشن های ضیافت در فرهنگسراها، برپایی غرفه های فرهنگی، هنری و تفریحی در عرصه میدان شهدا و برگزاری سلسله نشست های معرفت را از دیگر برنامه های فرهنگی این ایام دانست.
معاون اجتماعی و امور مشارکتهای سازمان اجتماعی - فرهنگی شهرداری مشهد نیز از اجرای برنامه های محوری ماه رمضان با رویکرد قرآنی در هشت بوستان این کلانشهر خبر داد.
رضا دانایی گفت: بوستان های وفا، بهار، حجاب، کوهسنگی، اقاقیا، سلام، نیلوفر آبی و بوستان چهل بازه در شبهای ماه مبارک رمضان میزبان برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع هستند.
وی افزود: دعا و مناجات، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی، تفسیر نهج البلاغه و تلاوت قرآن کریم از جمله این برنامه هاست و ایستگاه های سلامت و ایستگاه های کودک نیز در این بوستانها طی این ایام برای شهروندان فعال می باشد.
وی اظهار کرد: همچنین با همکاری خیران در مساجد محوری این شهر سفره های افطاری پهن می شود.

* بیش از 700 جلسه قرائت قرآن خانگی در مشهد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد نیز گفت: بیش از 700 جلسه روخوانی قرآن کریم در منازل مشهد از ابتدای ماه رمضان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام علی بخشی افزود: جلسات خانگی قرائت قرآن، انسجام محلی و نوعی دلبستگی به وجود می‌ آورد و حسی که در این جلسات است معنا و معنویت بیشتر دارد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و یادگیری قرآن از ضروریات زندگی یک مسلمان است، اظهار کرد: از جلسات نورانی قرآن در منازل به خاطر احیا و توسعه آنها حمایت و پشتیبانی می کنیم.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.