بهروز بنیادی روز شنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای کاشمر با اشاره به وجود دانشگاههای مختلف در این منطقه افزود: این در حالی است که دانشگاه ها و مجموعه آموزش و پرورش باید طرح های خود را برای اشتغالزایی در منطقه ارائه دهند.
وی با اظهار تاسف از نبود هدف گذاری در این مسیر گفت: حتی هیچ یک از کارگروه های شهرستان خروجی مناسبی ندارند و علی رغم اینکه مدام بر ایجاد اشتغال تاکید می شود، در خصوص اینکه چگونه باید این اشتغال ایجاد شود طرحی داده نمی شود.
بنیادی با اشاره به سهم 120 هزار نفری خراسان رضوی برای اشتغالزایی امسال گفت: امسال در شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن باید برای 4 هزار نفر اشتغال ایجاد شود که مدیران فنی و حرفه ای این منطقه اقدامات خوبی را در دست اجرا دارند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: بدون شک مجموعه مدیریتی شهرستان ها می توانند از توانایی های مراکز فنی و حرفه ای منطقه استفاده بیشتری ببرند.
وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار در منطقه افزود: بسیاری از تولید کنندگان منطقه در بازاریابی دچار مشکل هستند و نمی دانند محصولات تولید شده خود را چگونه به فروش برسانند.
بنیادی گفت: دانش فنی مورد نیاز باید از سوی مراکز فنی و حرفه ای و سرمایه لازم از سوی سرمایه گذاران تامین شود و طرح های ارائه شده باید توجیه داشته باشد.
وی با اشاره به مشکل عدم همراهی بانکها، توزیع وام های اشتغال روستایی را بهترین فرصت برای راه اندازی کارگاههای کوچک در محدوده روستاها و توسعه منطقه عنوان کرد.
نماینده کاشمر در مجلس سهم خراسان رضوی از وام های اشتغال روستایی را 6 هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هر شهرستان که بتواند طرح های بهتری ارائه دهد از این تسهیلات سهم بیشتری خواهد داشت.
بنیادی افزود: هرچند بسیاری از جوانان روستایی آموزش های مختلفی را برای استفاده از وام های روستایی فرا گرفته اند اما چگونگی بهره گیری از این تسهیلات را نمی دانند و باید اساتید فنی و حرفه ای برای بازاریابی و فعالیتهای تبلیغاتی هم جوانان را آموزش دهند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.