به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان شامگاه شنبه در آیین معارفه معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: اصولگرایان و اصلاح طلبان در دولت یک حرف و نگاه دارند و امید است این روند خدمت رسانی با مشارکت این جریانات در کشور تداوم یابد.
وی گفت: همکاری بخش دولتی، مدنی و تشکلهای مردمی از اهداف بلندمدت توسعه در کشور است و استانداری با فعالیت در یک محدوده جغرافیایی تلاش دارد با همکاری همه نهادهای حاکمیتی و مدنی اهداف نظام و دولت را محقق کند.
رشیدیان با اشاره به نزدیکی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: این مناسبتها و سالگردها فرصتی برای ماست که ارزشهای متعالی نظام را برای خود احیا کنیم. رحلت امام (ره) یادآور ارزشهای انقلاب اسلامی، خودباوری، استقلال، کار صادقانه، وحدت کلمه و احیای هویت ایرانی و اسلامی و بسیاری از ارزشها است که امام به ما آموخت.
وی تاکید کرد: نظام اسلامی عینیت و تبلور شعارها و ارزشهای نهضت و انقلاب اسلامی در سال 57 است و هر یک از مدیریت های جامعه جایگاهی برای تحقق این شعارها است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی توفیقات اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: هنوز 260 هزار بیکار داریم و رئیس جمهوری در سفر اخیر خود به استان تاکید کردند که نباید هیچ جوان بیکار و جویای کاری در کشور وجود داشته باشد.
رشیدیان ادامه داد: هنوز مسائل و تفاوتهایی بین مرکز و پیرامون مشهد و شهرهای بزرگ استان در زمینه برخورداری از خدمات وجود دارد و جای کار زیادی برای رفع این اختلافات هست و راه خدمت باید بی وقفه ادامه یابد.

* 22 ماه فرصت خدمتگزاری داشتم
معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: شخص استاندار فردی اعتدالی، خدوم و فعال هستند و از اینکه ایشان فرصت 22 ماه خدمتگزاری در این پست را به من دادند از صمیم قلب سپاسگزارم و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.
سیدجواد حسینی با تشکر از همه مسئولان استان و ائمه جمعه و دیگر مسئولان افزود: امید است همه از جمله معاون جدید سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری، که بنده معرف وی برای این سمت بودم، با همکاری و همراهی در مسیر خدمت قدم بر دارند.
وی خاطرنشان کرد: رونق تولید؛ اشتغال و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک راستا است و این معاونت در این مسیر مبارزه با دانه درشتها را مد نظر داشته است. در این مدت 481 درصد ارزش ریالی کشفیات قاچاق استان افزایش یافت اما میزان کشفیات تنها یک درصد رشد داشت که نشان از حرکت صحیح در این مسیر دارد.
وی مسائل اتباع خارجی را از دیگر وظائف این معاونت برشمرد و گفت:340 هزار نفر از اتباع خارجی در استان ساماندهی شده و زیر پوشش بیمه سلامت نیز برقرار گرفتند و 77 هزار دانش آموز از این جمعیت نیز مشغول به تحصیل شدند.
حسینی از اعتیاد به عنوان عامل 16 آسیب اجتماعی یاد و بیان کرد: 76 هزار نفر از خدمات ترک اعتیاد در استان برخوردار شدند و پارسال چهار هزار نفر از بهبود یافتگان این جمعیت، به اشتغال رسیدند که حلقه مفقوده این بخش است.
وی گفت: علی رغم افزایش شیوع مصرف مواد مخدر در کشور، این شاخص در مشهد 2دهم درصد کاهش داشته و 11درصد ورودی زندانیان مواد مخدر استان کاهش یافته و برای نخستین بار جرائم مواد مخدر به رده دوم عوامل ورود به زندان در استان تنزل یافت.
حسینی، جمعیت خراسان رضوی را 6.4 میلیون نفر اعلام و بیان کرد: جمعیت ترکیبی و موزائیکی، وجود 340 هزار نفر اتباع خارجی، توزیع نامتوازن جمعیت در مشهد و برگزاری بسیاری از مراسم های فرهنگی و بین المللی می توانست چالش های متعدد امنیتی در استان ایجاد کند اما در این حوزه بویژه در بخش هایی مثل کشف سلاح، برگزاری تجمعات و دیگر شاخص های امنیتی در کشور رتبه نخست را کسب کردیم که نشان از موفقیت استان در حوزه امنیت است .
معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 10 طرح پدافند غیرعامل در این معاونت اجرا و برخی به الگوهای موفق کشوری تبدیل شد، گفت: در حوزه ازدواج 105 هزار وام ازدواج داده شد و با وجود کاهش ازدواج در کشور در سال 95 این نرخ در استان مثبت شد.
حسینی افزود: در این 22 ماه در زمینه حقوق شهروندی، سلامت و امنیت غذایی و رشد کمی و کیفی تشکلهای غیردولتی اقدامات قابل توجهی انجام شد. در حوزه سیاسی نیز با اتخاذ سیاست تدبیر و امید، با نگاه وحدت آفرین و انسجام بخش، و با اعتقاد به شایسته سالاری و کوچک سازی ساختار دولت و بزرگ سازی مشارکت مردمی، حرکت کردیم.
وی گفت: با تشکیل خانه احزاب مسیر مشارکت نظام مند مردم در این تشکل و تشکلهایی نظیر پارلمان زنان و جوانان و میزهای گفتگوی کارگران، دانشجویان و اقشار مختلف فراهم شد.

* بی اعتقادی مدیران به سیاست دولت، نفاق است
معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: بر سر کار بودن کسانی که سیاست های دولت را قبول ندارند در دولت به معنی نفاق است، لذا تداوم اجرای سیاستهای معاون سیاسی سابق همچنان ادامه خواهد داشت.
محمدرحیم نوروزیان افزود: انتخاب فرماندار برای مشهد را همچون گزینش معاون سیاسی استانداری مشکل می دانم و با مشاوره آقای حسینی، فردی شایسته برای این سمت انتخاب خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: خود را موظف به همکاری با همه تفکرات و گرایش های سیاسی می دانم. آنچه به رفاه، عمران و توسعه استان آسیب می زند وجود اختلاف در همکاری است و تنها با اتحاد و اتفاق می توان بر مشکلات غلبه کرد.
نوروزیان در تشریح برنامه های خود افزود: مطابق توصیه رهبر معظم انقلاب در نوروز امسال، روحیه جهادی و بسیجی را تنها راه حل مشکلات کشور می دانم و معتقدم غیر از این، راه دیگری برای رفع مسائل کشور وجود ندارد و بنده این را به عنوان روحیه کاری و خط مشی خود تعیین کرده ام .

* درگیر جنگ اقتصادی با دشمن هستیم
سرپرست سابق معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: امروز دشمن در حال یک جنگ تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی است و فعالان این حوزه بویژه بخش خصوصی نقش مهمی در این میان ایفا می کنند.
علی رسولیان افزود: حوزه اقتصادی برنامه محور است و برمبنای شاخص های قابل اندازه گیری سنجیده می شود بر این اساس برای اولین بار در تمام شاخص های اقتصادی رشد داشته ایم.
وی با بیان اینکه در طول کمتر از چهار سال منطقه سنگان خواف به عسلویه شرق کشور تبدیل شده، بیان کرد: کسب رتبه نخست استان با سهم 23 درصدی از کل اشتغال ایجاد شده در کشور با وجود جمعیت 8 درصدی، کار ساده ای نبوده است.
وی افزود: در حوزه تولید رشد هشت درصد داشته ایم و رتبه نخست سرمایه گذاری کشور را در تعداد و مبلغ کسب نمودیم. پارسال سه هزار و 800 میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری در بخش صنعت صادر شد.
رسولیان گفت: در صادرات عملکرد بالاتر از برنامه داشته ایم و در دو ماه اول امسال رشد بالای 35 درصد در عرصه صادرات غیرنفتی استان رقم خورده است .
وی گفت: در طول سه سال گذشته مشکل موسسات مالی و اعتباری با سپرده گذاران متعدد آن به خوبی مدیریت شد. مشکلاتی که نه مربوط به این دولت بوده و نه این مسئولان در آن نقشی داشته اند.

* باید برای فعالیت بخش خصوصی ریل گذاری کرد
معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی گفت: وظیفه اصلی این مجموعه ریل گذاری و بسترسازی برای فعالییت اقتصادی بخش خصوصی استان است.
قربان میرزایی افزود: چند سال است که رهبر معظم انقلاب مسائل اقتصادی را در شعار سال مورد تاکید قرار می دهند و امروز برای همه ما کاملا ملموس است که دشمنان قصد ضربه زدن به ما در حوزه اقتصاد را دارند و سیاستگذاری رهبری در این زمینه بسیار هوشمندانه بوده است.
وی گفت: سیاستهای جدید معاونت اقتصادی استانداری تداوم سیاستهای گذشته است و باید عملگرا بود و تصمیم ها را در مرحله عمل به اجرا گذارد.
میرزایی خاطرنشان کرد: اختیارات مدیران استانی کمتر از تهران است و باید بتوانیم اقداماتی در جهت رفع این مشکل برای پیگیری و انجام امور در استان فراهم کنیم.
در این آیین احکام محمدرحیم نوروزیان و قربان میرزایی به ترتیب به عنوان معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی؛ و نیز هماهنگی امور اقتصادی استاندار اعطا شد و سید جواد حسینی، نیز به سمت مشاورت استاندار خراسان رضوی منصوب شد.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.