به گزارش ایرنا، مرضیه دانایی پور چهارشنبه شب در جشن روز جهانی ام اس افزود: این در حالی است که سال 92 که انجمن در تربت حیدریه فعالیت خود را در قالب یک گروه مردم نهاد (سمن) آغاز کرد، تعداد این بیماران 41 نفر بود.
وی ضمن انتقاد از همکاری ضعیف و کم رنگ مسوولان و خیران با انجمن ام اس تربت حیدریه، گفت: البته متاسفانه این همکاری ضعیف محدود به این خطه نیست و در سطح کشور اینگونه است.
دانایی پور با بیان اینکه پارسال مبلغ یکصد میلیون ریال کمک نقدی دریافت کردیم، افزود: این در حالی است که برای کمک به بیماران ام اس در سال بین 800 میلیون تا یک میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی در تعریف ام اس اظهار داشت: ام ‌اس یا تصلب بافت چندگانه یک بیماری التهابی است که در آن غلاف های میلین سلول های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند.
دانایی پور گفت: این آسیب دیدگی در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسوول ارتباط هستند، می‌تواند اختلال ایجاد می‌کند و باعث به وجود آمدنِ علایم و نشانه‌ های زیاد جسمی شود.
وی افزود: ام ‌اس به چند شکل ظاهر می‌شود و علایم جدید آن یا به صورت عودِ مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طولِ زمان (به شکل متناوب) اتفاق می‌افتد.
دانایی پور همچنین گفت: اگرچه علت بیماری مشخص نیست اما مکانیزمِ اصلیِ آن آسیب زدن توسط سیستم ایمنی بدن یا اختلال در سلول‌ های تولیدکنندهٔ غلاف میلین است.
به گفته وی دلایل ارایه شده در مورد این مکانیزم‌ها شامل عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی مانند عفونت است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.