حبیب الله آسوده جمعه شب در همایش خیران حوزه اشتغال کمیته امداد در نیشابور افزود: تامین مسکن برای این تعداد خانوار با استفاده از بودجه در اختیار کمیته امداد 40 سال زمان می برد لذا اقدام در این عرصه نیازمند مشارکت مردمی و همبستگی اجتماعی است چون تنها با بودجه دولتی موفقیت در این حوزه میسر نمی شود.
وی ادامه داد: بودجه پارسال کمیته امداد خراسان رضوی برای جمعیت 400 هزاری مددجویان در این استان حدود هفت هزارمیلیارد ریال بود. در همین مدت کل صدقات اهدایی به کمیته امداد خراسان رضوی نیز به 230 میلیارد ریال رسید.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی سیاست امسال این نهاد را متمرکز بر اشتغال، مسکن، درمان و آموزش اعلام و بیان کرد: امسال بودجه پنج هزار میلیارد ریالی برای حوزه اشتغال در نظر گرفته شده است. این مبلغ پارسال هزار و 760 میلیارد ریال بود که 98 درصد آن محقق شد.
وی گفت: سالیانه در چارچوب فعالیتهای کمیته امداد در خراسان رضوی 600 میلیارد ریال در بخش درمان هزینه می شود که 20 درصد آن با کمک پزشکان و خیران تامین می شود.
رئیس کمیته امداد نیشابور نیز گفت: 24 هزار نفر در قالب 14 هزار و 400 خانوار زیر پوشش این نهاد هستند. از این تعداد 10 هزار خانوار کمک معیشت دریافت می کنند.
هادی محمدیان افزود: جمعیت ایتام و محسنین زیر پوشش کمیته امداد نیشابور نیز هزار و 743 نفر است که حدود هزار نفر حمایتگر دارند لذا هنوز به 740 حامی دیگر نیاز داریم. امسال 14 سری جهیزیه مورد نیاز است. 638 خانوار مددجویان فاقد مسکن هستند و 125 خانوار نیز از مددجویان روستایی هستند که در سالهای گذشته از وامهای مسکن استفاده کرده اند ولی هنوز موفق به تکمیل و بهره برداری آن نشده اند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.