محمدرضا اخوان عبداللهیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین های مذکور در شهرستان های سبزوار، نیشابور، کاشمر، کلات نادری، طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد.
وی اظهار کرد: سالهای اخیر تلاش زیادی برای جلوگیری از تصرف زمین های ملی در استان شامل تشکیل یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن انجام گرفت اما هنوز به طور کامل این مساله حل نشده و همچنان شاهد تصرف زمین ها به علت یکپارچه نبودن مدیریت بر آن هستیم.
وی بیان کرد: امسال با طراحی و راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات که در آن زمین های تحت مالکیت دولت به دقت جانمایی و تعیین شده است، از تصرفات پیشگیری شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: به روزآوری، اصلاح یا تکمیل اطلاعات مربوط به املاک، تبیین آخرین وضعیت زمین ها، شناسایی زمین های فاقد سند مالکیت ، صدور سند برای زمین های ملی، انجام فرآیند قیمت گذاری زمین از کارکردهای سامانه جامع املاک و مستغلات است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان تا پایان سال گذشته برای رفع تصرف 93 مورد زمین با گستره 229 هکتار و ارزش 11 هزار و 380 میلیارد ریال احکام دادگاه اجرا شده و برای 71 مورد نیز جمعا به مساحت 242 هکتار به ارزش سه هزار و 750 میلیارد ریال رفع تصرف فوری با حکم مراجع قضایی انجام گرفت.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.