سید جواد حسینی روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی افزود: برای فرهنگ 350 تعریف عنوان شده که نشان می دهد این حوزه عرصه پیچیده ای است.
وی ادامه داد: حتی وحدت رویه در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در خراسان رضوی از وحدت رویه در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر است لذا باید به یک هماهنگی فرهنگی دست یافت و وظیفه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز همین امر است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در عرصه فرهنگی و هنری تنها قوانین بالادستی و فتواهای رهبری ملاک عمل است و حتی فتاوی مراجع تقلید دیگر نمی تواند ملاک عمل دستگاهها قرار گیرد چون در این صورت اصلا نمی توان به وحدت رویه رسید هر چند که این فتواها برای مقلدانشان لازم الاجراست.
وی از دستگاههای عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی خواست برنامه های خود را در ارتباط با دو شاخص 'نشاط اجتماعی و ارتقا اعتماد عمومی' به این کارگروه ارائه دهند تا متناسب با این برنامه ها هم افزایی صورت گیرد.
حسینی در ادامه از تعریف نشدن هیچ طرحی با موضوع اجتماعی و فرهنگی در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی انتقاد و بیان کرد: همه طرحهایی که در این شورا مطرح می شوند توسط کارگروه زیربنایی و عمران‌ طرح شده اند اما تاکنون کارگروههای گردشگری و میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، ‌اجتماعی، فرهنگ‌، هنر و تربیت بدنی‌ طرحی را عرضه نکرده اند.
وی افزود: تصویری آماده از وضعیت آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و هنری خراسان رضوی برای ارائه به مراجع بالاتر و تصمیم سازی در اختیار نداریم گرچه می توانیم با مباحث مرتبط جلسات را پر کنیم.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.